خبر اولسیاسی

تداوم تنش و درگیری در نجف اشرف

یک منبع امنیتی امروز (چهارشنبه) از آخرین تحولات میدان «الصدرین» مرکز تظاهرات در استان نجف، که شاهد درگیری ها و تنش هایی بر اثر آتش زدن تعدادی از خیمه های تظاهرات کنندگان است خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی امروز (چهارشنبه) از آخرین تحولات میدان «الصدرین» مرکز تظاهرات در استان نجف، که شاهد درگیری ها و تنش هایی بر اثر آتش زدن تعدادی از خیمه های تظاهرات کنندگان خبر داد.

این منبع  در گفتگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم»، ضمن تکذیب خبر درگیری میان نیروهای امنیتی و نیروهای گروه «سرایا السلام»،  گفت: «نیروهای امنیتی در حال حاضر کنترل اوضاع  میدان الصدرین را به دست گرفته اند.»

منبع مذکور که نخواست نامش فاش شود همچنین افزود: « نیروهای سرایا السلام و نیروهای امنیتی عراق با هم به توافق رسیدند که نیروهای امنیتی عراق کنترل اوضاع میدان را به دست بگیرند.»

به گفته منبع مذکور، نیروهای ویژه امنیتی وابسته به وزارت کشور، اوضاع میدان الصدرین، مرکز تظاهرات در استان نجف را کنترل کردند و به تنش ها از جمله درگیری و آتش زدن خیمه های تظاهرات کنندگان پایان دادند.

وی در ادامه افزود: «درگیری ها در حال حاضر بعد از کنترل اوضاع توسط نیروهای ویژه امنیتی متوقف شده و آرامش به میدان برگشته است.»

به گفته یک منبع امنیتی امروز در اثر درگیری ها 85 نفر از تظاهرات کنندگان در میدان های تظاهرات در وسط نجف مجروح شدند که حال برخی از آنان وخیم است.

این منبع همچنين از كشته شدن دست كم ٦ نفر از تظاهرات کنندگان با شلیک مستقیم در میدان الصدرین خبر داد.

پیشتر یک منبع امنیتی از تماس تلفنی «لؤی الیاسری»، استاندار نجف و «فائق فلیح»، فرمانده پلیس استان نجف با سران جریان صدر برای خروج نیروهای این جریان از میدان الصدرین خبر داده بود.

پيش از اين افراد مسلح ناشناس خيابان هاي اصلي شهر از جمله خيابان المثني، اتوبان كوفه و خيابان منتهي به فرودگاه بين المللي نجف اشرف را به كنترل خود درآورده بودند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا