سیاسی

زاخارووا: اقدام هوایی اسراییل شرم آور بود

ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی وزارت خارجه روسیه درباره سرنگونی هواپیمای تجسسی این کشور در ساحل سوریه در دریای مدیترانه گفت: پنهان شدن در پشت سر کسانی که برای تامین امنیت تلاش می کنند، شرم آور است.
وی ادامه داد: انتظار می رود در آینده نزدیک اطلاعات جدید درباره سانحه سرنگونی هواپیمای ایل-20 منتشر شود که امکان پاسخ دادن به سوالات مطرح شده درباره این تراژدی و دخالت خلبانان اسراییلی را فراهم می کند.
زاخارووا گفت: بدیهی است که تراژدی که روز 17 سپتامبر رخ داد نیاز به تحقیقات بیشتر و البته توضیح طرف اسراییلی دارد.
وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه به دلیل تحریک شدن از سوی اسرائیل، به اشتباه جنگنده ایل 20 روسی را که در آسمان دریای مدیترانه در فاصله 35 کیلومتری ساحل سوریه در مسیر بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه بوده، هدف قرار داده است.
طبق این گزارش همزمان با ناپدید شدن این جنگنده روسی چهار جنگنده اسرائیلی از نوع «اف- 16» زیرساخت های سوریه در استان لاذقیه را هدف حمله قرار داده اند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که خلبان های اسرائیلی از جنگنده روسیه بعنوان سپری هوایی استفاده کرده و آن را در معرض حمله سامانه پدافندی ارتش سوریه قرار داده اند.

**هلند از تروریست ها در سوریه حمایت می کند
سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: دولت هلند از گروه های تروریستی در سوریه حمایت مالی می کند، یکی از این گروه های تروریستی با سازمان القاعده ارتباط دارد.
زاخارووا گفت که حمایت های هلند ازجمله شامل ارسال تجهیزات نظامی، خودرو، دستگاه های ماهواره ای می شود که 25 میلیون یورو ارزش دارند.
وی افزود: زمانی که روسیه از کشورهای غربی درخواست کمک برای بازسازی زیرساخت های سوریه می کند، هیچ کمک مالی ارائه نمی دهند.

**امیدواریم تفاهمنامه ادلب با ترکیه اجرا شود
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود به توافقنامه اخیر سران روسیه و ترکیه در خصوص ادلب در شمال سوریه اشاره کرد و گفت: امید است که اجرای این توافقنامه به جداسازی معارضان سوری و تروریست ها در استان ادلب بیانجامد.
زاخارووا ادامه داد: علاوه بر آن امیدواریم کسانی که در فکر انجام اعمال تحریک آمیز شیمیایی هستند به هوش آمده و از دست زدن به چنین اعمالی به امید حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه دست بردارند.

**فیس بوک ابزار سازمان های اطلاعاتی آمریکا است
زاخارووا در بخش دیگری از سخنان خود به فیس بوک هم تاخت و گفت که این شبکه اجتماعی به ابزار سازمان های اطلاعاتی آمریکا تبدیل شده است.
اختلاف میان روسیه و فیس بوک پس از تایید مسئولان این شبکه اجتماعی مبنی بر اثرگذاری روسیه بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق این شبکه اجتماعی صورت گرفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا