سیاسی

نتانیاهو: عملیات نظامی در سوریه را ادامه می‌دهیم

نخست وزیر اسرائیل پیش از سفر به نیویورک اعلام کرده که تل آویو عملیات های نظامی خود در سوریه را ادامه خواهد داد.

میدل ایست نیوز: «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌ وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه گفت این رژیم به عملیات‌های نظامی خود در سوریه ادامه خواهد داد. نتانیاهو د گفت «هدف از این عملیات‌ها جلوگیری از تثبیت نظامی ایران در سوریه است.»

طبق گزارش روزنامه جروزالم‌پست، نخست‌وزیر اسرائیل ادعا کرد «سرائیل در سه سال گذشته در جلوگیری از تقویت نظامی ایران در سوریه و تلاش‌های این کشور برای تحویل سلاح‌های مرگبار به حزب‌الله در لبنان بسیار موفق بوده است.»

او این ادعاها را قبل از سفر به نیویورک برای شرکت در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح کرد. نتانیاهو در آنجا قرار است پنجمین دیدار رو در رویش را با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برگزار کند.

دو طرف در این دیدار درباره برنامه‌های روسیه برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به سوریه که آمریکا هم با آن مخالف است رایزنی خواهند کرد. تل آویو معتقد است تحویل این سامانه‌ها اجرای حملات هوایی در سوریه را دشوار خواهد کرد.

تصمیم روسیه برای تحویل اس-300 به سوریه بعد از آن اتفاق افتاد که یک فروند هواپیمای گشتی این کشور در جریان حملات جنگنده‌های اسرائیلی در سوریه سقوط کرد و 15 سرنشین آن کشته شدند.

روسیه تل آویو را مقصر سرنگونی این هواپیما دانسته و اعلام کرده جنگنده‌های اسرائیل تلاش کرده‌اند از هواپیمای روسیه به عنوان سپر استفاده کنند.

منبع:تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا