سیاسی

الحکیم: عراق و ایران در مبارزه با تروریسم در یک جبهه هستند

رهبر جریان حکمت ملی عراق طی بیانیه‌ای حملات تروریستی امروز اهواز را شدیدا محکوم و تاکید کرد که ایران و عراق در مبارزه با تروریسم در یک جبهه قرار دارند.

میدل ایست نیوز: «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق روز شنبه در این بیانیه آورده است: جریان حکمت ملی عراق اقدامات تروریستی که در رژه نظامی امروز اهواز به وقوع پیوست و منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن شد را به شدت محکوم می‌کند.
رهبر جریان حکمت ملی با ابراز همدردی با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به ویژه خانواده‌‌های قربانیان تصریح کرده است که عراق و ایران در مبارزه با تروریسم در یک‌ جبهه قرار دارند.
الحکیم در ادامه این بیانیه تاکید کرده است «خاورمیانه، علی الخصوص کشورهایی که قربانی آفت شوم تروریسم شده‌اند، نیازمند همکاری‌های مداوم و مستمر امنیتی و اطلاعاتی هستند تا برنامه‌های دشمنان بشریت و انسانیت را در نطفه خفه کنند و از این طریق موجبات امنیت و ثبات منطقه را فراهم آورده، از امروز و آینده‌ ملت‌های آن محافظت کنند.»
پیش تر «قاسم الاعرجی» وزیر کشور و «حسن کریم الکعبی» نائب رئیس اول پارلمان عراق نیز در پیام های جداگانه حمله تروریستی روز شنبه در اهواز را محکوم کرده بودند.
یک گروه مسلح تروریستی که ظاهرا وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز بوده است روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به مردم و جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند که منجر به شهادت تعدادی از مردم بی دفاع شد.
گفته می شود تا این لحظه تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح روز شنبه در اهواز به 24 نفر رسیده است و 60 نفر نیز در این حادثه تروریستی زخمی شده اند که به بیمارستان های مختلف اهواز منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته اند.
در جریان این اقدام چهار عامل این حادثه تروریستی کشته، یا زخمی و دستگیر شدند.

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا