سیاسی

فلسطین: سخنان ترامپ در مجمع عمومی به اختلافات دامن زد

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت، سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل به اختلافات میان فلسطین و آمریکا دامن زد.

میدل ایست نیوز: «نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفته که سخنرانی دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) در هفتادو سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اختلاف نظرها میان فلسطین و آمریکا را افزایش داد و از فرصت‌ها برای برقراری صلح کاست.

ترامپ با انتقاد از شورای حقوق بشر سازمان ملل و دیوان کیفری بین‌الملل گفته بود ما هرگز به عضویت شورای حقوق بشر بازنگشته و دادگاه کیفری را که از هیچگونه مشروعیت و صلاحیت قانونی برخوردار نیست به رسمیت نخواهیم شناخت.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد که کشورش پایبند به برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه به ویژه میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بوده و اقدام این کشور برای انتقال سفارتش به قدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان “پایتخت اسرائیل” با توجه به این اصل که هر کشوری از حق حاکمیت برخوردار است، انجام شد.

هزاران شهروندان آمریکایی دارای تابعیت فلسطینی، فلسطینی‌های ساکن آمریکا و نیز دیگر آمریکایی‌های حامی حقوق فلسطینی‌ها درخواست الکترونیکی را امضاء کردند که در آن از ترامپ خواسته شده اقداماتی که به تازگی علیه فلسطینی‌ها اتخاذ شده را لغو کند.

امضاء کنندگان درخواست معتقدند این تصمیمات ترامپ به منزله جانبداری غیر قابل قبول از اسراییل بوده، منافع امریکا را انعکاس نداده و بر خلاف اصول و قانون اساسی آمریکا هستند. آنها ابراز نگرانی کردند که این تصمیمات تنها به وخامت اوضاع و افزایش تنش‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسراییلی منجر شده و فرصت‌های صلح را کاهش خواهد داد.

همچنین آنها تاکید کردند این تصمیمات بر وضعیت آمریکا در سطوح مختلف بازتاب خواهد داشت.

در این یادداشت آمده است، بی‌احترامی آشکار نسبت به دولت خودگردان و رهبری سیاسی فلسطین تنها به ضرر فلسطینی‌ها نبوده بلکه نشان می‌دهد دولت ترامپ به هیچ شکلی از دولت فلسطین و یا نمایندگی مشروع برای فلسطینی‌ها باور ندارد همچنین در این یادداشت خواسته شده اقدامات مناسبی را برای پایان دادن به این اقدامات اتخاذ شوند.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا