دسته‌بندی نشده

تاکید رهبران مصر و اردن بر راهکار دو کشوری به عنوان تنها راه تحقق صلح عادلانه در منطقه

پادشاه اردن و رئیس جمهوری مصر در دیدارشان در نیویورک تاکید کردند، راهکار تشکیل دو کشوری تنها راه تحقق صلح عادلانه و همیشگی برای فلسطین و اسرائیل است.

میدل ایست نیوز: «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهوری مصر در جریان دیدارشان در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بر ضرورت «حمایت از فلسطینیان در رسیدن به حق وحقوقشان جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهام ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی» تاکید کردند.

دو طرف همچنین تاکید کردند که جامعه جهانی مسئولیتش را در قبال حمایت از آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطین (آنروا) برای ادامه فعالیت خدمات رسانی در زمینه آموزشی و بهداشتی و نیز امدادرسانی بر عهده بگیرد.

سیسی و عبدالله دوم همچنین به بررسی تداوم هماهنگی و رایزنی میان مصر و اردن در «زمینه‌های مهم و مشترک که به نفع کشورهای عربی باشد» پرداختند.

دو طرف درخصوص تحولات سوریه و تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی برای آن و نیز تلاش‌های صورت گرفته در راستای مبارزه با تروریسم نیز به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

پادشاه اردن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که راهکار تشکیل دو کشوری تنها راه برای خاتمه بخشیدن به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها است. وی بر ضرورت حفاظت از میراث شهر قدس و حمایت از صلح در آن تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر هم بر پایبندی کشورش به راهکار سیاسی جهت غلبه بر بحران‌های سوریه، یمن و لیبی تاکید کرد.

منبع:ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا