سیاسی

جنبش تغییر خواهان افزایش سهم کردها در دولت جدید عراق شد

هیئتی از جنبش تغییر در مورد تشکیل دولت جدید عراق و سهم کردها در آن با نخست وزیر امور تشکیل دولت جدید عراق به بحث و رایزنی پرداخته و خواهان تصدی 4 منصب وزارتی از سوی کردها در دولت جدید شدند.

میدل ایست نیوز: هیئتی از جنبش تغییر در مورد تشکیل دولت جدید عراق و سهم کردها در آن با نخست وزیر امور تشکیل دولت جدید عراق به بحث و رایزنی پرداخته و خواهان تصدی 4 منصب وزارتی از سوی کردها در دولت جدید شدند.

شبکه تلویزیونی knn گزارش داد که هیئتی از جنبش تغییر متشکل از کاوه محمد نماینده این حزب در مجلس عراق و درباز محمد عضو ارشد جنبش تغییر و وزیر امور مهاجرت و پناهندگان عراق، در بغداد، با عادل عبدالمهدی نخست وزیر مامور به تشکیل دولت جدید عراق دیدار کرده اند.

طبق خبر هیئت جنبش تغییر ضمن آرزوی موفقیت برای عادل عبدالمهدی در مأموریت تشکیل دولت جدید عراق، تأکید کرده اند که جنبش تغییر خواهان حل اختلافات میان اربیل و بغداد در کابینه وی است؛ چرا که تبعات تعمیق و تشدید این اختلافات متوجه مردم اقلیم کردستان است.

هیئت جنبش تغییر عادل عبدالمهدی را شخصیتی سیاسی و دارای دیدگاه ملی و نیز روابط حسنه و دیرین با کردها و نوشیروان مصطفی رهبر فقید جنبش تغییر، توصیف کرده و ابراز امیدواری کرده اند که سیاست ها و عملکرد دولت جدید با دولت های پیشین متفاوت بوده و اقدام جدی برای حل مشکلات انجام دهد.

عادل عبدالمهدی نیز با اشاره به روابط پیشین خود با کردها و نیز جزئیات اقدامات خود برای تشکیل دولت، اعلام کرد که در چند روز آینده نامزدهای کابینه جدید و برنامه دولت خود را به مجلس عراق ارائه می کند.

جنبش تغییر همچنین خواستار تصدی 4 وزارت خانه از مجموع 22 وزارت خانه دولت عراق شده و این امر را بنا به شمار کرسی های کردها در مجلس، سهم قانونی کردها دانستند و عادل عبدالمهدی نیز اعلام کرد که تاکنون مسئله سهم کردها در دولت جدید عراق را نهایی نکرده و طی روزهای آینده از طریق توافقات لازم برای نهایی کردن این مناصب اقدام می کند.

پیشتر برخی منابع خبری از تصمیم عبدالمهدی به دادن ٣ منصب وزارتی به کردها خبر دادند.

منبع: کرد پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا