سیاسی

اصرار عامری بر وزارت فیاض با وجود مخالفت ائتلاف صدر

بدر الزیادی از نمایندگان فراکسیون سائرون گفته است این فراکسیون با نامزدی فالح الفیاض برای وزارت کشور مخالف است و امیدوار است شخصیت مستقلی برای این وزارتخانه نامزد شود.

میدل ایست نیوز: مهدی تقی از اعضای فراکسیون پارلمانی الفتح اعلام کرد هادی العامری رئیس این ائتلاف بر نامزدی فالح الفیاض برای تصدی پست وزارت کشور اصرار دارد.

به گفته مهدی تقی، دلیل اصرار العامری بر اینکه الفیاض مسئولیت وزارت کشور عراق را برعهده بگیرد به این خاطر است که وی دستگاه امنیت ملی را مدیریت می‌کرد و پیش از آن هم هیچ وزارتخانه‌ای را برعهده نداشت و نامزدی وی در سایه اهمیت وزارت کشور و اینکه وی یک مرد امنیتی است، صورت گرفته است.

ائتلاف الفتح در حالی بر نامزدی فالح الفیاض برای تصدی وزارت کشور اصرار کرده است که فراکسیون سائرون جریان صدر در نشست رای اعتماد پارلمان عراق به نامزدی وی اعتراض کرد و همین امر سبب تاخیر در رای‌گیری برای وزارتخانه‌های امنیتی شد.

بر اساس گزارش الفرات،‌ بدر الزیادی از نمایندگان فراکسیون سائرون گفته است این فراکسیون با نامزدی فالح الفیاض برای وزارت کشور مخالف است و امیدوار است شخصیت مستقلی برای این وزارتخانه نامزد شود.

الزیادی افزود فالح الفیاض از شخصیت‌های مهمی است که به وحدت عراق اهتمام دارد، ولی ما امیدواریم وزیران مستقل برای تصدی پست‌های امنیتی از طریق توافق سیاسی معرفی شوند.

پارلمان عراق در نشست شامگاه چهارشنبه دوم آبان، به 14 وزیر کابینه عادل عبدالمهدی رای اعتماد داد، اما رای‌گیری درباره هشت وزارت باقی مانده از جمله وزارت کشور به جلسه بعدی موکول شد.

منبع: فرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا