سیاسی

احتمال منتفی شدن حکم معاونت ریاست جمهوری برای نوری مالکی

روزنامه عکاظ به نقل از منابعی در پارلمان عراق خبر داده که با آغاز بررسی عوامل سقوط موصل در مجلس، موضوع انتخاب نوری مالکی برای معاونت ریاست جمهوری منتفی است.

میدل ایست نیوز: روزنامه عربستان «عکاظ» به نقل از منابع مطلع خبر داد که بازگشودن پرونده عاملان سقوط موصل باعث کنار رفتن «نوری مالکی» از معاونت ریاست جمهوری عراق خواهد شد.

در این گزارش که امروز (دوشنبه) منتشر شده آمده تحرکات پارلمانی گسترده‌ای برای بازگشودن پرونده سقوط موصل به دست تروریست‌های داعش و تحقیق و تفحص درباره جزئیات و عاملان آن و ارجاع آن به دستگاه قضایی آغاز شده که از پیامدهای آن منتفی شدن تعیین نوری مالکی، متهم ردیف اول این ماجرا و فرمانده وقت کل نیروهای مسلح، برای معاونت ریاست جمهوری است.

در این گزارش آمده که تحرکات پارلمانی هم‌زمان با طرحی در مجلس برای کاهش تعداد معاونان رئیس جمهور از سه معاون به یک معاون است. پیش از این اعلام شده بود که «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، با نوری مالکی به توافق رسیده که وی را برای معاونت ریاست جمهوری تعیین کند.

این گزارش به نقل از یک منبع پارلمانی تأکید کرد که از حدود 10 روز پیش گروهی از نمایندگان در حال جمع‌آوری اسنادی درباره مسئولیت نوری مالکی در سقوط موصل و نیز پرونده‌های فساد اداری و مالی وی در دوره نخست‌وزیری‌اش هستند.

پیش از این ائتلاف سائرون، وابسته مقتدا صدر، اعلام کرده بود که موعد بررسی علل و عوامل حادثه سقوط موصل و شناسایی مسئولان آن سررسیده است.

در این گزارش آمده که نوری مالکی نیز در واکنش به این تلاش‌ها تهدید کرده که دست به افشاگری خواهد زد و تخلفات بسیاری از گروه‌های سیاسی در پارلمان را علنی خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا