سرخط خبرها

منبع اماراتی: هدف از نبردهای لیبی پایان بخشیدن به نقوذ قطر و ترکیه در منطقه است

منبع دیپلماتیک اماراتی در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان امریکا عنوان کرد هدف از درگیری‌های موجود میان دولت وفاق ملی و نیروهای خلیفه حفتر، پایان دادن به نفوذ قطر و ترکیه در منطقه است.

میدل ایست نیوز: منبع دیپلماتیک اماراتی در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان امریکا تاکید کرد هدف از نبردی که هم‌اکنون در اطراف طرابلس، پایتخت لیبی در جریان است، پایان بخشیدن به نفوذ قطر و ترکیه در منطقه است.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، این منبع که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با سی ان ان تصریح کرد:«درگیری‌های موجود در اطراف طرابلس میان نیروهای دولت وفاق و ارتش ملی لببی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر با هدف پایان دادن به نفوذ ترکیه و قطر در منطقه و نیز حمایت این دو کشور از گروه‌های شبه نظامی تحت هدایت اخوان المسلمین در منطقه است.»

سی ان ان پیشتر به تقل از منبعی آگاه عنوان کرده بود که عربستان و امارات در راستای حمایت از حمله حفتر به طرابلس، 200میلیون دلار به وی کمک مالی کرده اند.

دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج پیشتر امارات را متهم به حمایت نظامی از نیروهای خلیفه حفتر و نقض ممنوعبت بین المللی فروش سلاح به گروه‌های شبه نظامی کرده بود، به ویژه آنکه گزارش‌ها حکایت از حملات شبانه پهبادهای اماراتی به پایتخت لیبی دارد.

سازمان ملل متحد نیز در گزارشی تاکید کرده بود که امارات اقدام به تجیهز نیروهای حفتر به 100 نفربر زرهی در سال گذشته کرده بود و همچنین بر نقش امارات در تاسیس پایگاه هوایی الخادم در جنوب طرابلس به نیروهای حفتر صحه گذاشته بود.

این در حالی است که «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در پیامی توییتری عنوان کرده بود که اولویت در لیبی مبارزه با تروریسم و تضمین ثبات پایدار در این کشور است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا