سیاسی

پرده برداری «دبکا» از اطلاعاتی که باعث افزایش تحرک نظامی امریکا شده است

این گزارش افزوده که علت تند شدن لحن مقامات امریکایی اطلاعاتی است که درباره این تهدیدها به دست آورده اند.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری «دبکا» با انتشار گزارشی از افزایش تحرکات امریکا در خاورمیانه با هدف دفع حمله محتمل از سوی ایران و متحدان منطقه ای آن به پایگاه نظامی امریکا در منطقه استراتژیک تنف خبر داد.

در این گزارش که روز شنبه براساس اظهارات منابع نظامی و امنیتی تنظیم شده، علت اصلی افزایش تحرکات امریکا و از جمله سفر ناگهان وزیر امور خارجه امریکا به بغداد و همچنین ارسال ناوهای هواپیمابر و بمب افکن B 52 و سامانه موشکی پاتریوت به منطقه و اظهارات تهدیدآمیز مقامات امریکایی آن است که ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد مرکزی امریکا به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد گروه «عصائب اهل حق» وابسته به نیروهای «حشد الشعبی» عراق به ریاست «قیس الخزعلی» خود را برای حمله به پایگاه نظامی امریکایی تنف در منطقه استراتژیک مرزی عراق ـ سوریه ـ اردن آماده می کند.

این پایگاه افزوده که این اطلاعات دستور اصلی جلسه محرمانه و فوق العاده ای بوده که در 29 آوریل گذشته در دفتر سی آی ای برگزار شده است که در آن وزیر خارجه امریکا و سرپرست وزارت دفاع و مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد مشترک ارتش و مدیر سی آی ای و مدیر سازمان اطلاعات ملی امریکا حضور داشته اند.

براساس این گزارش، عصائب اهل حق ــ که درگزارش از آن به نسخه عراقی «حزب الله لبنان» یاد شده ــ در حال تدارک حمله به پایگاه تنف هستند به خصوص که نیروهای آن در منطقه انبار در غرب عراق و در نزدیکی مرز عراق و سوریه استقرار دارند.

این گزارش افزوده که ایران عصائب را به موشک های بالستیک «فاتح» و «ذوالفقار» و «زلزال 2» و «زلزال 3» مجهز کرده که می توانند با آن پایگاه های امریکایی را در تنف و درصورت خنثا شدن حمله در دیگر مناطق خاورمیانه هدف قرار دهند.

منبع
دبکا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا