سرخط خبرها

مقام عراقی: مرز عراق و سوریه نقطه تمرکز افراد مسلح وابسته به ایران شده است

یک مقام عراقی تأکید کرد که دست کم 20 گروه شبه نظامی با نام های مختلف در منطقه البوکمال حضور دارند.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه عراقی تأکید کرد که مرز عراق و سوریه به طور خاص محور القائم ـ البو کمال ـ تنف به نقطه جذب شبه نظامیان عراقی خارج از قانونی تبدیل شده که از ایران حرف شنوی بیشتری دارند تا از عراق.

این مقام که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرده دست کم 20 گروه شبه نظامی با نام های مختلف در این منطقه حضور دارند و نیمی از آنها در خاک عراق و نیم دیگر در خاک سوریه مستقرند.

به گفته این مقام تمرکز این حجم از نیروها به علت اهمیت استراتژیک این منطقه است، زیرا امریکایی ها حضور گسترده ای در این منطقه دارند، ضمن اینکه قرار است جاده تهران ـ بیروت که ایرانی ها خیلی وقت است از آن صحبت می کنند از این منطقه عبور کند.

این مقام افزوده که اخیرا حرف هایی درباره ساخت یک پایگاه عظیم نظامی در البوکمال ازسوی ایران مطرح شده است.

به گفته این مقام، شبه نظامیان خطر داعش را برای ادامه حضور خود در این منطقه بهانه کرده اند وگرنه واقعیت آن است که جنگ با داعش در حال حاضر توسط ارتش و نیروی هوایی ارتش و نیروهای مرزی اداره می شود.

این مقام تأکید کرده که همه این شبه نظامیان زیر نظر نیروی هوایی امریکا هستند، اما در عین حال می کوشند که فضای نفوذ قدرتمندی برای خود بسازند و با عشایر منطقه و افراد محلی روابط برقرار کنند.

این منطقه هفته گذشته و براساس برخی گزارش های غیر رسمی روز دوشنبه (16 سپتامبر) در معرض حمله هوایی ناشناس قرار گرفته که گفته می شود که تلفات بسیاری داشته است.

چندی پیش نیروهای روسیه با عقب نشینی کامل از منطقه البو کمال، امنیت آن را به نیروهای ایرانی واگذار کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا