سیاسی

بغداد پیشنهاد امریکا برای خرید سامانه پاتریوت را رد کرده است/ عراق به دنبال خرید اس 400

«فاضل الفتلاوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون صادقون از مخالفت بغداد با پیشنهادهای بسیار ایالات متحده امریکا برای خرید سامانه پدافند هوایی پاتریوت خبر داد.

میدل ایست نیوز: «فاضل الفتلاوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو فراکسیون صادقون از مخالفت بغداد با پیشنهادهای بسیار ایالات متحده امریکا برای خرید سامانه پدافند هوایی پاتریوت خبر داد.

الفتلاوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی، چندی پیش که در کمیسیون امنیت و دفاع حضور یافت، تاکید کرد من در راس هیاتی بلندپایه برای نهایی کردن مذاکرات با طرف روسی درخصوص خرید سامانه پدافند هوایی پیشرفته اس 400 به مسکو خواهم رفت.»

وی افزود: «عراق پیشنهادهای بسیار امریکا برای خرید سامانه پاتریوت را رد کرده چرا که شکست سامانه مذکور در عربستان و کشورهای دیگر به اثبات رسیده است.»

از زمانی که پایگاه‌ها و انبارهای تسلیحات الحشد الشعبی در ماه‌های اخیر مورد حمله هوایی قرار گرفته است، فراکسیون‌های سیاسی و نمایندگان پارلمان از دولت عراق خواسته اند تا برای تقویت و توسعه سامانه پدافند هوایی اقدامات لازم را صورت دهد.

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق پیشتر از فشارهای سفارت امریکا در بغداد علیه دولت عراق برای جلوگیری از تصمیم این کشور برای خرید سامانه دفاعی اس 400 روسیه خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا