سرخط خبرها

دادگاه تعیین کننده سرنوشت «نتانیاهو» امروز برگزار می شود

قرار است امروز دادگاه رسیدگی به اتهامات «بنیامین نتانیاهو» برگزار شود.

میدل ایست نیوز: قرار است امروز دادگاه رسیدگی به اتهامات فساد «بنیامین نتانیاهو»، مأمور تشکیل کابینه اسرائیل، همزمان با تلاش های گسترده وی برای ماندن در قدرت برگزار شود.

نتانیاهو که همه اتهامات را «هوچی گری» علیه خود خوانده خواستار پخش زنده وقایع دادگاه در تلویزیون شده و گفته که چیزی برای پنهان کردن ندارد.

اما دادستان اسرائیل این درخواست را رد کرده و گفته که در این جلسه باید هیئت های قضایی متقاعد شوند و نه مردم.

این جلسه بدون حضور شخص نتانیاهو و با حضور وکلای او برگزار می شود و قرار است پس از آن دادستان درباره متهم کردن نتانیاهو تصمیم نهایی را بگیرد. موضوعی که سرنوشت سیاسی نتانیاهو را تعیین خواهد کرد.

همزمان ائتلاف آبی ـ سفید به رهبری «بنی گانتس» شب گذشته به صورت ناگهانی اعلام کرد که در مذاکراتی که قرار بود امروز  (چهارشنبه 2 اکتبر) با حزب لیکود داشته باشد شرکت نخواهد کرد چون «شرط های اصلی ای که برای مذاکره دو گروه لازم است تأمین نشده است».

حزب نتانیاهو این تصمیم حزب آبی ـ سفید را غافلگیر کننده و ضربه ای به پیکر مذاکرات خواند و افرادی در حزب گانتس را به کارشکنی در توافق ریاست دوره ای نتانیاهو و گانتس بر دولت متهم کرد.

در بیانیه حزب لیکود از گانتس خواسته شده که با مسئولیت پذیری مانع از اجرای انتخابات جدید شود.

با اجرای انتخابات مجلس اسرائیل که در 17 سپتامبر برگزار شد روند تشکیل دولت در اسرائیل به یک بحران سیاسی تبدیل شده است.

رئیس جمهور اسرائیل برای خروج از این بحران نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه کرد با این شرط که اگر دادستان اسرائیل او را متهم دانست، گانتس به نخست وزیری برسد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا