سیاسی

توافق سائرون، النصر و حکمت ملی برای تشکیل اپوزیسیون پارلمانی و استیضاح «عادل عبدالمهدی»

فراکسیون‌های حکمت ملی، سائرون و النصر بر سر تشکیل جبهه اپوزیسیون پارلمانی برای استیضاح «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق به خاطر بکارگیری خشونت بی رویه علیه تظاهرات‌کنندگان و تاخیر در اجرای بسته‌های اصلاحی به توافق رسیدند.

میدل ایست نیوز: فراکسیون‌های حکمت ملی، سائرون و النصر بر سر تشکیل جبهه اپوزیسیون پارلمانی متشکل از یکصد نماینده برای استیضاح «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق به خاطر بکارگیری خشونت بی رویه علیه تظاهرات‌کنندگان و تاخیر در اجرای بسته‌های اصلاحی به توافق رسیدند.

«عدنان الزرفی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف النصر در آغاز ماه جاری درخواست استیضاح عبدالمهدی را با حمایت ائتلاف سائرون، جریان حکمت ملی و شماری از نمایندگان فراکسیون های مختلف به ریاست پارلمان ارائه کرده بود.

در همین ارتباط، هیاتی از جریان صدر هم چهار روز پیش نامه‌ای از «سید مقتدی صدر» به عادل عبدالمهدی انتقال داده بودند که صدر در آن خواستار استعفای عبدالمهدی برای حل بحران کنونی شده بود.

«صباح العکیلی»نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف سائرون هم در گفت‌وگو با پایگاه خبری المدی تصریح کرد: «تصمیم اپوزیسیون برای تحصن در صحن پارلمان در واکنش به عدم اجرای بسته‌های اصلاحی از سوی نخست وزیر انجام شد.»

ائتلاف سائرون پیشتر با صدور بیانیه‌ای تصمیم خود را برای پیوستن به اپوزیسیون پارلمانی اعلام کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا