خبر اولسیاسی

توافق اولیه فراکسیون های سیاسی پارلمان برای دادن آزادی کامل به علاوی برای انتخاب کابینه

یکی از نمایندگان پارلمان عراق، از توافق فراکسیون های پارلمان برای دادن آزادی کامل به محمد توفیق علاوی برای انتخاب کابینه خود با کمک دو مشاور خبر داد.

میدل ایست نیوز: «بدر الزیادی» از نمایندگان پارلمان عراق، از توافق فراکسیون های پارلمان برای دادن آزادی کامل به محمد علاوی برای انتخاب کابینه خود با کمک دو مشاور خبر داد.

به گزارش روزنامه «الصباح»، به نقل از بدر الزیادی، فراکسیون های سیاسی پارلمان به توافق اولیه ای برای دادن آزادی کامل به محمد علاوی برای انتخاب کابینه اش و عدم دخالت در آن رسیدند.

به گفته الزیادی، علاوی هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد و از دو مشاور برای انتخاب کابینه اش کمک خواهد گرفت.

یک منبع سیاسی در رابطه با کابینه علاوی اشاره کرد که وزیران موفق کابینه عبدالمهدی از تغییر احتمالی قریب الوقوع در کابینه استثنا هستند و در فهرست وزیران علاوی خواهند ماند.

«کفاح محمود» نویسنده و پژوهشگر سیاسی نیز تصریح کرد که محمد علاوی، اجرای مذاکرات و مشورت هایی را با همه فراکسیون های سیاسی و برخی از شخصیت ها از همه مناطق عراق که قرار است انتخاب کند، آغاز کرده است.

وی افزود که مقامات مسئول در اقلیم کردستان نیز یکشنبه برای بررسی اوضاع سیاسی در بغداد و مشارکت مثبت برای آرام کردن اوضاع، با یکدیگر جمع شدند.

از طرفی دیگر «منصور البعیجی»، نماینده ائتلاف دولت قانون نیز با اشاره به اینکه علاوی باید کابینه خود را به دور از فشار های احزاب و فراکسیون های سیاسی انتخاب کند، گفت که ائتلاف دولت قانون در صورت اعمال فشار فراکسیون ها و احزاب به نخست وزیر و اعمال سیاست سهمیه بندی ها از جانب دولت جدید، به آن رای اعتماد نخواهد داد.

 

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا