خبر اولسیاسی

عضو فراکسیون الفتح: ما، ائتلاف دولت قانون و جریان حکمت ملی با انتخاب «عدنان الزرفی» مخالفیم

«حسن سالم» عضو فراکسیون الفتح تاکید کرد رئیس جمهوری عراق بار دیگر با انتخاب «عدنان الزرفی» به نامزدی نخست‌وزیری، قانون اساسی را نقض کرد.

میدل ایست نیوز: «حسن سالم»، عضو فراکسیون الفتح تاکید کرد «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق بار دیگر با انتخاب «عدنان الزرفی» به نامزدی نخست‌وزیری، قانون اساسی را نقض کرد.

حسن سالم در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد نیوز تصریح کرد: رئیس جمهوری نامزد فراکسیون اکثریت را نادیده گرفت و شخصیتی جنجال برانگیز که دارای تابعیتی دوگانه است را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.

این عضو فراکسیون الفتح در ادمه اظهار داشت: «انتخاب الزرفی به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه با مطالبات تظاهرات‌کنندگان و مرجعیت دینی در تضاد است.»

وی ادامه داد: ائتلاف الفتح تصمیم خود را در مخالفت با نامزدی الزرفی به دلیل مغایرت این انتخاب با قانون اساسی اعلام کرده است.

حسن سالم در پایان تاکید کرد: ائتلاف الفتح، جریان حکمت ملی، ائتلاف دولت قانون و برخی گروه‌های سیاسی با نخست وزیری الزرفی مخالف هستند.

ائتلاف الفتح پیشتر با صدور بیانیه‌ای ضمن مخالفت با انتخاب الزرفی اعلام کرده بود: «اقدام غیر قانونی رئیس جمهور در مأموریت دادن به نامزدی خارج از چارچوب های قانونی که براساس آن انتخاب نامزد این منصب، مسئولیت فراکسیون بزرگ تر پارلمان و اعلام رسمی آن از جانب این فراکسیون است غیر قابل قبول و نقض قانون اساسی است».

این بیانیه تأکید کرده که رئیس جمهور بار دیگر قانون اساسی و توافقات میان نیروهای سیاسی عراق را نقض کرده است و «مسئولیت پیامدهای این گونه اقدامات حساسیت برانگیز صرفا بر عهده رئیس جمهور خواهد بود.»

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق امروز صبح رسما عدنان الزرفی، رئیس فراکسیون النصر را مامور تشکیل کابینه جدید این کشور کرد.

منبع
العهد نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا