اقتصادیخبر اولسیاسی

موافقت بانک جهانی با کمک 33.6 میلیون دلاری به عراق برای مبارزه با کرونا

دفتر منطقه ای بانک جهانی اعلام کرد که در راستای کمک به عراق در مبارزه با ویروس کرونا با تخصیص 33.6 میلیون دلار موافقت کرده است.

میدل ایست نیوز: دفتر منطقه ای بانک جهانی اعلام کرد که در راستای کمک به عراق در مبارزه با ویروس کرونا 33.6 میلیون دلار در چارچوب پروژه اقدامات فوری برای توسعه برای حمایت از اقدامات وزارت بهداشت عراق اختصاص می دهد.

این بیانیه که سه شنبه منتشر شده افزوده که این پاسخ فوری و اضطراری به نیاز عراق در دو مرحله انجام می شود که در مرحله اول 7.8 میلیون دلار برای کمک به واردات تجهیزات و لوازم پزشکی اساسی و تقویت واحد آی سی یو بیمارستان های عراق به منظور افزایش خدمات به مبتلایان به ویروس کرونا اختصاص خواهد یافت و ازطریق دفتر سازمان ملل دستگاه های تنفس مصنوعی و تجهیزات اتاق آی سی یو و دستگاه های نوار قلب در فاصله زمانی 4-8 هفته در اختیار مراکز درمانی عراق قرار خواهد گرفت.

براساس این بیانیه، در مرحله دوم این سازمان با درخواست دولت عراق برای تخصیص 25.8 میلیون دلار برای تأمین تعداد بیشتری از تچهیزات و دستگاه های پزشکی و آموزش کادرهای درمانی درباره نحوه استفاده از این دستگاه ها موافقت کرده است و مسئولیت خرید فوری این دستگاه ها و تحویل دادن آنها به وزارت بهداشت عراق با دفتر سازمان ملل در عراق است.

«ساروج کومار جاه»، مدیر منطقه ای بانک جهانی، در همین راستا گفت که پیش بینی می شود که خانواده های فقیر و کم درآمد از شیوع کرونا آسیب شدیدی ببینند و بانک جهانی آماده است که از تلاش های عراق برای کنترل سریع این ویروس و افزایش توان وزارت بهداشت در تعامل با آن حمایت کند.

بانک جهانی همچنین تأکید کرده که این کمک ها جدا از اموال اختصاص یافته در پروژه حمایت از بازسازی زیرساخت های آسیب دیده عراق در جنگ با تروریسم است.

این بانک افزوده که با مدیریت مالی واردات کالاها و اشتغال زایی در مناطق آزادشده از دست داعش و راه اندازی دوباره کلینیک های آسیب دیده و مجهز ساختن  14 کلینیک سیار و تأمین 82 خودرو آمبولانس و بهبود 35 درصدی وضعیت برق بیش از 3 میلیون نفر در پنج استان از خدمات بهداشتی بهتر برخوردار شده اند.

براساس این بیانیه، این بانک همچنین به بهبود خدمات شهری ازجمله تأمین آب شرب و برنامه ریزی برای جمع آوری زباله و بهبود وضعیت حمل و نقل با بازسازی 400 کیلومتر جاده و 25 پل کمک کرده است.

تقویت اعتماد میان دولت و ملت ازراه برگزاری 79 کارگاه توسط نهادهای غیر دولتی و حضور بیش از هزار پسر و دختر جوان در این کارگاه ها که در آن نحوه فعالیت مسالمت آمیز و گفت وگو برای حل اختلافات آموزش داده و تمرین می شود از دیگر فعالیت های بانک جهانی در این مناطق اعلام شده است.

«پروژه عملیات فوری برای توسعه در عراق» در سال 2015 با اختصاص 350 میلیون دلار در بانک جهانی تصویب شد که بعد در سال 2017 مبلغ آن به 400 میلیون دلار افزایش یافت و هدف از آن کمک به دولت عراق در بازسازی زیرساخت های شهری در مناطق آسیب دیده از جنگ با داعش است.

منبع
بانک حهانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا