اقتصادیخبر اول

طرح‌های فوری شرکت ژنرال الکتریک برای حل بحران برق در عراق

شرکت ژنرال الکتریک از ارائه راهکارهای فوری برای حل بحران برق در عراق و مذاکره با دولت این کشور در این باره خبر داد.

میدل ایست نیوز: شرکت ژنرال الکتریک از ارائه راهکارهای فوری برای حل بحران برق در عراق و مذاکره با دولت این کشور در این باره خبر داد.

«ژوزف انیس»، مدیر اجرایی شرکت ژنرال الکتریک در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمبود انرژی یکی از بزرگترین چالش‌های زندگی امروز به شمار می رود که 40 میلیون مردم عراق به ویژه در فصل تابستان با آن مواجه هستند، رفع نیاز برق، یکی از دلایل اصلی برای رشد اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه ژنرال الکتریک از مشکلات روزانه مردم عراق در این باره آگاه است و راهکارهای لازم برای کمک به دولت عراق به منظور رفع این نیار را در اختیار دارد، اظهار داشت: راهکارها برای حل بحران برق در عراق عملا موجود است اما این امر نیازمند همکاری همگان برای اجرای پروژه‌های جدید است.

انیس افزود: راهکارهای فوری وجود دارد که می تواند میزان تولید نیروگاه‌ها را ظرف فقط سه یا چهار هفته 15 درصد افزایش دهد، از جمله این راهکارها می توان به اقدامات تعمیراتی و نگهداری، توسعه نیروگاه‌ها برای افزایش تولید و تضمین تدوام فعالیت در آن اشاره کرد چرا که تلاش‌های فراوانی برای ساخت این نیروگاه‌ها شده است و اکنون حائز اهمیت است که این پروژه ها برای تداوم تولید به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم رسیدگی به این نیروگاه ها، شاهد از دست رفتن 10 الی 50درصد از توان تولید آن خواهیم بود، تصریح کرد: از دیگر راهکارهای مهم، تبدیل این نیروگاه‌ها از سیکل ساده به سیکل ترکیبی است که می تواند بدون نیاز به سوخت اضافی، 50درصد در افزایش تولید انرژی موثر باشد همچنین با استفاده از «گاز همراه» که روزانه در چاه‌های نفت بدون استفاده می‌سوزد، می توان در افزایش تولید انرژی بهره برد و نیز با ایجاد شبکه پایدار انرژی می توان انرژی تولیدی را به صورت منظم میان مردم عراق توزیع کرد.

مدیر اجرایی شرکت ژنرال الکتریک ادامه داد: این شرکت پیشتر با وزارت دارایی و برق و با همکاری نهادهای مالی جهانی توانست بیش از 2.4 میلیارد دلار از سال 2015 برای پروژه‌های زیرساختی انرژی در سرتاسر عراق فراهم کند لذا برنامه‌ریزی برای آینده و اجرای پروژه‌های جدید انرژی نیازمند هماهنگی بالا بین دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت دارایی و برق و نهادهای مالی جهانی و شرکت‌های تخصصی نظیر ژنرال الکتریک است.

مدیر اجرایی شرکت ژنرال الکتریک در پایان اظهار داشت که در حال حاضر مشغول رایزنی با دولت عرق در رابطه با پروژه‌های مختلف هستیم که می تواند در تقویت زیرساخت‌های انرژی این کشور به صورت پررنگ تر نقش‌آفرین باشد، از جمله این پروژه‌ها می توان ساخت نیروگاه‌های جدید، تبدیل نیروگاه‌ها از سیکل ساده به سیکل ترکیبی، اجرای اقدامات نگهداری و تعمیرات برای بهبود عملکرد نیروگاه‌های کنونی و ساخت ایستگاه‌های فرعی و جدید برای شبکه برق است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا