سرخط خبرهاسیاسی

«پمپئو»: مطمئنم همه کشورهای جهان، اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت!

وزیر خارجه امریکا مدعی شد که اطمینان دارد همه کشورهای جهان اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت.

میدل ایست نیوز: «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه امریکا، ابراز اطمینان کرد که همه کشورهای جهان اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت اما اسمی از کشوری که قرار است پس از امارات با اسرائیل روابطش را عادی کند به میان نیاورد.

پمپئو در گفت وگویی رادیویی گفت که سفر مشاور ارشد کاخ سفید به منطقه پس از گذشت یک هفته از سفر وی، در چارچوب پیشرفت کارهایی است که دولت امریکا در دوره گذشته انجام داده است.

وزیر امور خارجه امریکا ضمن تکرار سخنان گمراه کننده خود درباره موضع اوباما، رئیس جمهوری سابق امریکا درباره مسائل خاورمیانه، مجددا تاکید کرد که اقدام ترامپ در فراهم آوردن شرایط مناسب برای صلح و ثبات در منطقه نقش داشته است.

پمپئو تاکید کرد امریکا حق اسرائیل برای قرار دادن قدس به عنوان پایتخت خود و حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را با وجود اینکه شهرک سازی در آن نقض قوانین بین المللی است و با مخالفت متحدان امریکا مواجه می شود، به رسمیت می شناسد.

وی معتقد است تمامی این گام ها در فراهم آوردن شرایط مناسب برای صلح نقش داشته و فشاری بر ایران بوده و کشورهای شورای همکاری را مطمئن کرده که گام درست این است که برای ایجاد صلح در منطقه روابط خود را با اسرائیل عادی کنند.

پمپئو گفت: «ما خیرخواه ملت فلسطینیم اما با توجه به چشم انداز طرح صلح رئیس جمهوری امریکا.»

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا