اقتصادیتلگرامخبر اولسرخط خبرها

تشکیل کمیته ای به ریاست وزیر منابع آبی عراق برای مذاکره با ایران و ترکیه جهت حل و فصل نهایی پرونده آب های مشترک

دبیر کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق از تشکیل کمیته ای به ریاست وزیر منابع آبی عراق برای مذاکره با ترکیه و ایران جهت حل و فصل نهایی پرونده آب های مشترک خبر داد.

میدل ایست نیوز: «اقبال عبدالحسین»، دبیر کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق از تشکیل کمیته ای به ریاست وزیر منابع آبی عراق برای مذاکره با ترکیه و ایران جهت حل و فصل نهایی پرونده آب های مشترک خبر داد.

عبدالحسین در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت که وزارت خارجه این کشور به این کمیسیون خبر داده که به دستور نخست وزیر عراق هیئتی مذاکرات کننده به ریاست «مهدی رشید الحمدانی»، وزیر منابع آبی، برای مذاکره با ترکیه و ایران برای حل و فصل نهایی پرونده آب های مشترک تشکیل شود.

او گفت که هدف این هیئت یافتن راه حل های واقعی برای مسئله آب ها و جلوگیری از ایجاد سدهای تازه است و افزود که نبود توافقی روشن میان سه کشور باعث شده که بسیاری مناطق عراق به بیابان تبدیل شود و به بسیاری از مناطق کشاورزی آب نرسد.

وی بر اهمیت موفقیت این هیئت مذاکره کننده برای حل این بحران و استفاده از روابط اقتصادی عراق با این دو همسایه برای فیصله دادن به این مسئله تأکید کرد.

یکی از اصلی ترین موارد اختلاف میان عراق و ترکیه ساخت سد الیسو و چند سد عظیم دیگر در مسیر رودخانه های دجله و فرات است.

سال گذشته رئیس جمهور ترکیه نماینده ای ویژه را مأمور مذاکره با عراق برای پایان دادن به اختلافات در این باره کرد، اما بعد از مدتی دستور توقف مذاکرات را داد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا