خبر اولسیاسی

اخبار ضد و نقیض درباره بمباران یکی از مقرهای الحشد الشعبی در الانبار

اخبار ضد و نقیضی درباره حمله هوایی ائتلاف بین المللی به یکی از مقرهای الحشد الشعبی در استان الانبار وجود دارد.

میدل ایست نیوز: اخبار ضد و نقیضی از شب گذشته درباره بمباران یکی از مقرهای الحشد الشعبی در عراق توسط یک جنگنده امریکایی همزمان با حملات مکرر به سفارت امریکا و هدف قرار دادن کاروان حامل تجهیزات ائتلاف بین المللی منتشر شده است.

شب گذشته پایگاه خبری «روداوو» از هدف قرار گرفتن یکی از مقرهای الحشد الشعبی در استان الانبار خبر داد و گفت که شب گذشته این بمباران انجام شد.

این پایگاه خبری در گزارشی به نقل از برخی منابع ناشناس اعلام کرد که تیپ 19 الحشد الشعبی وابسته به جنبش موسوم به «انصار الله الاوفیا» نیمه شب یکشنبه هدف بمباران قرار گرفت.

روداوو گفت که بر اساس آمار اولیه هیچ گونه جراحتی گزارش نشده و توضیح داد که همزمان با بمباران یک جنگنده امریکایی در منطقه به پرواز در آمد.

الحشد الشعبی تاکنون توضیحی درباره این بمباران ارائه نکرده است.

«واین مارتو»، سخنگوی ائتلاف بین المللی در توئیتر خود نوشت که نیروهای مسئولیت مشترک در حمله ای هوایی، داعش را هدف قرار دادند و اردوگاه های آموزشی تروریست ها را ویران کردند.

ماروتو تاکید کرد که این حمله در بیابانی در سوریه و با همکاری نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای دموکراتیک سوریه انجام شد.

از سوی دیگر «کمال الحسناوی»، از فرماندهان الحشد الشعبی در گفت وگویی با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «در نیمه شب گذشته یکی از مقرهای الحشد الشعبی در منطقه عکاشات در استان الانبار توسط جنگنده ای امریکایی هدف حمله هوایی قرار گرفت.»

وی افزود که در این حمله برخی از عناصر الحشد الشعبی مجروح شدند و خسارت های مادی نیز به مقر وارد شد.

الحسناوی ادعا کرد که هدف از این حمله هوایی ایجاد شکاف امنیتی در مرز عراق و سوریه برای ورود داعش از سوریه به عراق بوده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا