سرخط خبرها

حزب کارگران کردستان مسئولیت حمله به نیروهای پیشمرگه در دهوک را بر عهده گرفت

حزب کارگران کردستان رسما انفجار دو بمب کنارجاده‌ای در استان دهوک را به عهده گرفت.

میدل ایست نیوز: حزب کارگران کردستان رسما انفجار دو بمب کنارجاده‌ای در استان دهوک را به عهده گرفت.

به گزارش «الفرات نیوز» نیروهای موسوم به «نیروهای دفاع مردمی کردستان» (HPG) تابع حزب کارگران با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که نیروهای پیشمرگه که تابع حزب دموکرات کردستان هستند با استفاده از خودروهای زرهی در پی ورود به پایگاه نظامی این نیروها در منطقه کاری بودند که «اقدامات لازم برای هشدار به آنها انجام شد».

این بیانیه افزود که در حین ورود این نیروها دو مین در مسیر آنها منفجر و راه ورود آنها به پایگاه بسته شده است.

با وجود این، در بیانیه این گروه افزوده شده که «در راستای منافع ملت کرد نمی‌خواهد درگیر جنگ شود و فقط در راستای حق مشروعش از خود دفاع می‌کند».

در این حادثه یک سرباز پیشمرگه جان باخت و سه سرباز نیز مجروح شدند.

هیات دولت اقلیم کردستان عراق در جلسه‌ای به ریاست «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم، حمله عناصر پ ک ک به پیشمرگه در استان دهوک را حمله به همه مردم کردستان اعلام کرد.

در بیانیه دولت محلی اقلیم کردستان در واکنش به این حمله، تاکید کرد که: اقلیم کردستان موجودیتی سیاسی و مشروع برای مردم این اقلیم است و نیروهای پیشمرگه مسئول حفاظت از اراضی و مردم کردستان به هستند، از همین رو هر گونه حمله‌ای از این دست، حمله به همه مردم کردستان محسوب می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است، دولت اقلیم مخالف جنگ میان برادران است اما حمله امروز حزب کارگران کردستان (پ ک ک) از خط قرمز عبور کرده است لذا هیات دولت اقلیم به شدت این حمله را محکوم می‌کند و آن را تجاوز به اقلیم کردستان و نهادهای قانونی‌اش می داند و تلاش خواهد کرد تا مانع از وخامت وضعیت امنیتی در اقلیم شود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا