سرخط خبرها

تلاش «السیسی» برای برگزاری نشست سران فلسطین و اسرائیل در قاهره

منابع اسرائیلی از پیشنهاد و تحرکات دیپلماتیک رئیس جمهور مصر، برای میزبانی نشستی مشترک با حضور «محمود عباس» و «نتانیاهو» خبر داده اند.

ميدل ایست نیوز: منابع اسرائیلی از پیشنهاد و تحرکات دیپلماتیک «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر، برای میزبانی نشستی مشترک با حضور «محمود عباس» و «بنیامین نتانیاهو» خبر داده اند.

به گزارش پایگاه اسرائیلی «i24 news»، السیسی در راستای تلاش برای ارسال پالس های مثبت به دولت جدید امریکا درصدد برگزاری چنین نشستی برآمده است هرچند به گفته کارشناسان، مسائل داخلی اسرائیل تحقق چنین هدفی را دشوار می کند.

براساس این گزارش، السیسی می کوشد که از این راه هم توجه دولت جدید امریکا را جلب کند هم مصر را به عنوان کشوری مهم در خاورمیانه مطرح کند.

براساس این گزارش محمود عباس امیدوار است که برگزاری چنین نشستی مسئله فلسطین را از وضعیت محاق که در چهار دهه گذشته بدان دچار شده بود خارج کند.

اما فراخوان های مکرر برای انحلال کنست اسرائیل که ازجمله قرار است امروز (چهارشنبه 2 دسامبر) درباره آن تصمیم گیری شود و احتمال برگزاری انتخابات پیش از موعد باعث شده که کار برای نتانیاهو آسان نباشد.

همزمان «فاح عزام الاحمد»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، تأکید کرد که اردن و مصر از پیشنهاد محمود عباس برای برگزاری نشست بین المللی صلح در اراضی فلسطینی استقبال کرده اند و اجرای آن را پیگیری می کنند.

محمود عباس که در روزهای اخیر بعد از مدت ها از رام الله خارج شد و به مصر و اردن سفر کرد در مذاکرات خود هماهنگی برای اجرای این نشست را بررسی کرده است.

از سوی دیگر، جنبش حماس نیز با انتشار بیانیه ای از بیانیه دفتر رئیس جمهور مصر پس از دیدار السیسی با محمود عباس درباره تلاش برای کاهش مشکلات غزه و تقویت وحدت داخلی فلسطین استقبال کرد.

پیش از این رسانه های اسرائیلی تأکید کردند که نتانیاهو درصدد سفر به مصر برای امضای قراردادهایی جهت توسعه روابط اقتصادی است.

منبع
i24 news

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا