خبر اولسرخط خبرها

معترضان ناصریه چادرهای خود را جمع کردند

در ساعت های اخیر تعداد بسیاری از چادرهای معترضان در میدان مرکزی شهر جمع شده و فقط 3 چادر است که در این میدان دیده می‌شود.

میدل ایست نیوز: از زمان حمله هواداران «سید مقتدی صدر» به تظاهرات‌کنندگان در ناصریه، مرکز استان ذی‌قار، در ماه گذشته که به جان باختن و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید، شرایط در این شهر رو به آرامش نهاده است.

به گزارش «العربی الجدید» در ساعت های اخیر تعداد بسیاری از چادرهای معترضان در میدان مرکزی شهر جمع شده و فقط 3 چادر است که در این میدان دیده می‌شود.

«حسین الغرابی» از شاخص‌ترین فعالان تظاهرات در ناصریه تأکید می‌کند که معترضان همه چادرهای خود را جمع کرده‌اند و فقط 3 چادر مانده که متعلق به تظاهرات‌کنندگانی است که تأکید دارند نباید صحنه را خالی کرد و نباید گذاشت که گروه‌های وابسته به احزاب میدان تظاهرات را به دست بگیرند.

او گفت که فعالان مدنی میدان را ترک کرده‌اند و افزود که بخشی از این موضوع به تهدیدهایی ازجانب افراد مسلح تابع صدر علیه این فعالان برمی‌گردد.

الغرابی افزود که عقب‌نشینی از میدان الحبوبی، کانون تظاهرات ناصریه، به معنای پایان تظاهرات و تحصن در این شهر است هرچند همواره ازسرگیری تظاهرات با هدف پیگیری مطالبات برحق مردم محتمل است و این بدان معنا نیست که تظاهرات مردم پایان یافته است.

همزمان یک افسر پلیس در ناصریه تأکید کرد که از صبح پنج‌شنبه میدان الحبوبی شاهد خروج معترضان و برچیده شدن چادرها توسط خود فعالان تظاهرات بود.

او گفت که برخی از معترضان از نیروهای امنیتی خواسته‌اند که امنیت آنها را برای خروج از استان فراهم کنند و برخی از ایشان به بغداد و اقلیم کردستان رفته‌اند.

پیش از این سید مقتدی صدر با انتشار توئیت‌هایی از معترضان در ناصریه به‌شدت انتقاد کرد و آنان را گرفتار انحراف دینی و اخلاقی دانست.

او ماه گذشته میلادی فراخوان نماز جمعه یکپارچه به هوادارانش داد که پس از برگزاری آن در ناصریه، میان هوادارانش با معترضان در میدان الحبوبی درگیری رخ داد و به کشته شدن دست‌کم 8 تن و زخمی شدن صدها تن انجامید.

در پی این حوادث، هیئتی بلندپایه به ریاست «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق، به نمایندگی از نخست وزیر عراق عازم ناصریه شد تا به آرام کردن اوضاع کمک کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا