اجتماعیاقتصادیسرخط خبرها

رئیس اتحادیه بیمارستان های خصوصی لبنان: حتی یک تخت خالی در بیمارستان ها وجود ندارد

رئیس اتحادیه بیمارستان‌های خصوصی لبنان خبر داد که ظرفیت همه بیمارستان‌های خصوصی این کشور پر شده است.

میدل ایست نیوز: رئیس اتحادیه بیمارستان‌های خصوصی لبنان خبر داد که ظرفیت همه بیمارستان‌های خصوصی این کشور پر شده است و «حتی یک تخت خالی چه برای بیماران کرونایی و چه غیر آنان وجود ندارد».

«سلیمان هارون»، گفت که همه بخش‌های اختصاص‌یافته برای بیماران کرونایی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه و اورژانس‌ها پر شده و ده‌ها بیمار برای یافتن تخت خالی میان بیمارستان‌ها سرگردان‌اند.

او افزود که از ماه گذشته بیمارستان‌های خصوصی لبنان ظرفیت بخش‌های پذیریش بیماران کرونا را دوبرابر کرده‌اند و ظرفیت را به 600 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و 1100 تخت در بخش‌های عمومی رسانده‌اند و امکاناتی بیش از در اختیار ندارند.

لبنان در دو هفته گذشته شاهد افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا بوده است. تاکنون مجموعا 249 هزار و 158 تن در لبنان به کرونا مبتلا شده‌اند که 1866 تن از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

روز چهارشنبه نیز عضو کمیسیون بهداشت پارلمان لبنان از شناسایی جهش تازه در ویروس کرونا در این کشور با امکان سرایت سریع‌تر خبر داد.

«علی مقداد» گفت که آزمایش‌های پی سی آر در دو آزمایشگاه بزرگ لبنان یک جهش ژنتیکی در ویروس را نشان می‌دهد و 50 درصد آزمایش‌های روزهای اخیر نشان‌دهنده نوع تازه‌ای از کروناست که خطر آن در سرعت سرایت آن است.

او گفت که هنوز مشخص نیست که نوع تازه‌ای از ویروس در لبنان پیدا شده یا این حالت جهش‌یافته همان ویروس کروناست.

المقداد تأکید کرد که وضعیت لبنان بسیار خطرناک شده و دیگر بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش بیماران جدید را ندارند و آنچه موضوع را وخیم‌تر کرده افزایش شمار مبتلایان جوانی است که به علت وخامت حالشان در بخش مراقبت ویژه بستری شده‌اند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا