سرخط خبرهاسیاسی

اعلام حمایت پادشاه و ولیعهد سعودی از اقدامات ملک عبدالله دوم در حفظ امنیت و ثبات اردن

پادشاه و ولیعهد سعودی در تماس تلفنی جداگانه با ملک عبدالله دوم از اقدامات دولت برای حفظ امنیت و ثبات حمایت کردند.

میدل ایست نیوز: «سلمان بن عبدالعزیز» و «محمد بن سلمان» پادشاه و ولیعهد سعودی به صورت جداگانه با «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن گفت‌وگوی تلفنی انجام دادند.

پادشاه عربستان در این تماس تلفنی از هبستگی ریاض با امّان و تایید همه اقدامات ملک عبدالله در حفظ امنیت اردن خبر داد و برای این کشور در سایه رهبری وی آرزوی امنیت و ثبات کرد.

ولیعهد سعودی نیز در تماس تلفنی با ملک عبدالله از اقدامات دولت اردن در حفاظت از امنیت و ثبات این کشور حمایت کرد.

شب گذشته روزنامه امریکایی واشنگتن پست به نقل از مقامات اردنی گزارش داد افرادی که در اردن دستگیر شده اند قصد داشته اند علیه حکومت پادشاهی این کشور توطئه کرده و کودتایی را پیش ببرند.

به نوشته این روزنامه نیروهای امنیتی اردن شاهزاده حمزه بن الحسین و 20 نفر دیگر را به دلیل آنچه تهدید برای ثبات کشور نامیده اند، دستگیر کرده اند.

واشنگتن پست همچنین به نقل از یک مقام مسئول در کاخ پادشاهی اردن خبر داده که یک توطئه پیچیده با ابعاد مختلف که شامل یکی از اعضای خاندان سلطنتی نیز می شده، کشف و خنثی شده است. در این توطئه رهبران برخی قبایل اردنی و شماری از مسئولان دستگاه امنیتی اردن نیز دست داشته اند.

«ایمن الصفدی»، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن هم عصر امروز اعلام کرد شاهزاده حمزه و دیگر افراد دخیل در توطئه در دادگاه امنیت کشور محاکمه خواهند شد.

الصفدی با اشاره به تسلط حکومت بر تحرکات مذکور برای اجرای طرح‌های توطئه‌گرایانه علیه ثبات کشور گفت: میان «باسم عوض الله» و طرف‌های خارجی ارتباط وجود دارد.

وی با بیان اینکه شاهزاده حمزه به درخواست برای عدم تعامل با فعالیت‌ها علیه اردن پاسخ نداده است، تصریح کرد: وی با ویدئویی که منتشر کرد، دست به تحریک علیه دولت زد.

معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه ارتباط میان باسم عوض الله و حسن زید و شاهزاده حمزه را رصد کردیم، گفت: امنیت اردن فراتر از هر موضوعی قرار دارد و با شاهزاده حمزه بر این اساس تعامل خواهد شد.

وی گفت: دستگاه‌های امنیتی اردن ارتباط فردی مرتبط با دستگاه‌های امنیتی بیگانه را با همسر شاهزاده حمزه را رصد کردند که وی فراهم کردن هواپیمایی برای خروج فوری از اردن را پیشنهاد کرده بود.

همچنین بخوانید:

زمزمه های دست داشتن بن زاید و بن سلمان در کودتای نافرجام اردن

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا