سرخط خبرها

ستاد عملیات مشترک عراق نتایج تحقیقات درباره خشونت ها در ناصریه را منتشر کرد

ستاد عملیات مشترک عراق نتیجه تحقیقات درباره حوادث خشونت‌آمیز در استان ذی‌قار در اواخر ماه فوریه گذشته را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: ستاد عملیات مشترک عراق نتیجه تحقیقات درباره حوادث خشونت‌آمیز در استان ذی‌قار در اواخر ماه فوریه گذشته را اعلام کرد.

در این بیانیه که امروز (پنج‌شنبه 7 آوریل) منتشر شده آمده که کمیته تحقیق این ستاد که به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح تشکیل شده پس از تحقیقات دقیق به نتایجی رسیده که مهم‌ترین آنها بازداشت چند  افسر و سرباز به علت تخلف از دستور فرمانده پلیس ذی‌قار درباره عدم استفاده از گلوله برای متفرق کردن تظاهرات است.

این بیانیه افزوده که با بررسی اظهارات شاهدان و بررسی فیلم‌های موجود عاملان این حملات شناسایی و پس از بازداشت به تخلف خود اعتراف کرده‌اند.

در این بیانیه از 9 نیروی درجه‌دار امنیتی با نام مخفف اسم آورده شده که همه آنها از دستورات صادرشده درباره عدم شلیک گلوله یا عدم حمل سلاح در حین انجام مأموریت حفاظت از تظاهرات‌کنندگان تخلف کرده‌اند.

در 26 فوریه گذشته، پس 5 روز تظاهرات پیاپی که به سطح شدیدی از تنش و درگیری رسید، «ناظم الوائلی»، استاندار ذی قار از مقام خود استعفا کرد.

در پی استعفای استاندار، نخست وزیر عراق «عبدالغنی الاسدی»، رئیس دستگاه امنیت ملی، را که خود از اهالی ناصریه است سرپرست استانداری ذی قار کرد که وی توانست آرامش را به شهر ناصریه (مرکز استان ذی قار) برگرداند.

همزمان، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق، خبر داد که «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، دستور تشکیل کمیته‌ای بلندپایه برای بررسی حوادث ناصریه را داده است.

این واحد اعلام کرد که این کمیته به ریاست سرلشکر باسم الطائی و عضویت شماری از فرماندهان بلندپایه وزارت دفاع و کشور و سازمان امنیت ملی عراق برای تحقیق درباره حوادث سه روز گذشته در ناصریه تشکیل شده است.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرده که این کمیته به محض ورود به ناصریه فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا