سرخط خبرهاسیاسی

بارزانی: نگاه سیاسی در عراق باید عوض شود و گرنه معلوم نیست کارمان به کجا بکشد

رئیس اقلیم کردستان عراق، تأکید کرد که باید اشتباهات گذشته را کنار گذاشت و سراغ نگاه سیاسی تازه‌ای در عراق رفت.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق، تأکید کرد که باید اشتباهات گذشته را کنار گذاشت و سراغ نگاه سیاسی تازه‌ای در عراق رفت.

بارزانی در مصاحبه با شبکه «الشرقیة» گفت که نخست‌وزیر عراق و دیگر سیاستمداران عراقی تأکید می‌کنند که باید طرحی نو در فضای سیاسی عراق درانداخت و افزود که 18 سال کافی است تا از مرحله انتقالی سخن بگوییم و باید وارد مرحله تازه‌ای شویم در غیر این صورت معلوم نیست کار کشور به کجا کشیده شود.

او گفت که در سفر اخیرش به بغداد پیامش به همه سیاستمداران عراقی این بوده که «ما اشتباه کردیم، شما هم اشتباه کردید، بیاییم بنشینیم و از اشتباهاتمان درس بگیریم و زندگی بهتری برای همه مردم عراق بسازیم».

وی تأکید کرد که اگر چنین نگاهی حاکم نشود عراق به آینده درخشانی که انتظارش را می کشد نخواهد رسید و افزود که ملت عراق شایسته زندگی‌ای بسیار بهتر از آن چیزی است که امروز تجربه می‌کند.

او گفت که این همه نزاع و جنگ معنا و توجیهی ندارد.

بارزانی تأکید کرد که باید بر مسائل مهمی مانند بازیابی اعتماد مردم به سیاستمداران و روند سیاسی کشور تمرکز کنیم و افزود که دموکراسی صرفا برگزاری انتخابات نیست، بلکه مردم باید ببینند که رأی آنها در فضای سیاسی و اجرایی کشور تغییر ایجاد می‌کند.

او اختلافات بغداد و اربیل را بخشی از موانع ثبات عراق دانست و گفت که اقلیم کردستان خواستار حل مشکلات از راه گفت‌وگو و بر عهده گرفتن نقشی سازنده در عراق است.

بارزانی تأکید کرد که بخش زیادی از مشکلات عراق به طرز تفکر تصمیم‌گیرندگان مربوط می‌شود و نمی‌توان مسائل را با این ذهنیت که من قدرتمندم و دیگری ضعیف است حل کرد، بلکه باید مانند اعضای یک خانواده پشت یک میز بنشینیم و مسائلمان را حل کنیم.

 

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا