سرخط خبرهاسیاسی

حزب دموکرات خواستار بازگشت همه گروه های سیاسی به رقابت های انتخاباتی شد

حزب دموکرات کردستان عراق در بیانیه‌ای رسمی از همه تشکل های سیاسی تحریم کننده انتخابات خواست که به گردونه رقابت بازگردند.

میدل ایست نیوز: حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی» در بیانیه‌ای رسمی از همه تشکل های سیاسی تحریم کننده انتخابات خواست که به گردونه رقابت بازگردند.

در این بیانیه که شنبه شب منتشر شده آمده که در نتیجه تظاهرات و اعتراضات در استان‌های عراق و خواست توده‌های خشمگین مردم و حتی نیروهای سیاسی برای برگزاری انتخابات پیش از موعد در عراق این موضوع به یک مطالبه مردمی و سیاسی تبدیل شده است تا بتوان از این راه، حلی برای بحران‌های اقتصادی و سیاسی و کمبود خدمات پیدا کرد.

این بیانیه افزوده که بحران‌هایی که گریبانگیر عراق شده این ایده را مطرح کرده که اجرای انتخابات پیش از موعد و تشکیل دول جدید بهترین و مناسب‌ترین راه حل است و در این راستا تصمیمات لازم گرفته شده است.

در این بیانیه آمده که برخی گروه‌ها به علت شدت گرفتن بحران‌ها و تحلیل برخی طرف‌های شاخص درباره علل پیدایش بحران‌ها و مشکلات و نیز با لحاظ مسائل خاص خود عدم مشارکت در انتخابات را اعلام کرده‌اند.

حزب دموکرات کردستان تأکید کرده که اجرای انتخابات با مشارکت همه نیروهای سیاسی را گام مهمی در راه حل بحران‌ها و مشکلات کشور و تحقق مطالبات مردمی و تقویت نظام سیاسی می‌داند.

در این بیانیه تأکید شده که «با لحاظ منافع عمومی از نیروهای جریان صدر و دیگر گروه‌هایی که اعلام عدم مشارکت در انتخابات کرده‌اند می‌خواهیم که در این تصمیم خود تجدید نظر کنند و به این خواست جمعی و ضرورت مرحله کنونی بپیوندند تا بتوان نمونه موفق حکومت‌داری در کشور را ارائه کرد».

منبع
پایگاه رسمی حزب دموکرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا