اجتماعیاقتصادیسرخط خبرها

یونیسیف: میلیون‌ها لبنانی به دلیل نبود سوخت با کمبود شدید آب شرب مواجه خواهند شد

سازمان یونیسیف اعلام کرد به دلیل بحران سوخت بیش از 4 میلیون لبنانی با کمبود آب شدید یا قطعی کامل آن طی چند روز آینده مواجه خواهند شد.

میدل ایست نیوز: سازمان یونیسیف اعلام کرد به دلیل بحران سوخت بیش از 4 میلیون لبنانی با کمبود آب شدید یا قطعی کامل آن طی چند روز آینده مواجه خواهند شد.

لبنان از دو سال پیش با فروپاشی مالی و اقتصادی دست به گریبان است که منجر به کمبود سوخت و بنزین و به دنبال آن، قطعی برق شده است.

«هنریتا فور»، مدیر اجرایی یونیسیف گفت: مراکز حیاتی نظیر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به دلیل کمبود برق فاقد آب شرب هستند؛ امری که جان بیماران را در معرض تهدید قرار داده است.

وی افزود: در صورتی که 4 میلیون نفر به استفاده از منابع ناسالم آب روی بیاورند، این امر بهداشت و سلامت عمومی را به خطر خواهد انداخت و به احتمال زیاد لبنان شاهد افزایش بیماری‌های انتقال یابنده از طریق آب و بالا رفتن موارد ابتلا به کرونا می شود.

مدیر اجرایی یونیسیف در پایان خواستار تشکیل دولت جدید برای مقابله این بحران شد.

شرکت‌های واردکننده نفت در لبنان هم روز گذشته اعلام کردند میزان گاز خانگی در مخازن به کمتر از 1000 تُن رسیده است و در صورت عدم واردات گاز، از روز چهارشنبه 25 اوت تامین گاز منازل متوقف خواهد شد.

کاهش عرضه سوخت، باعث خاموشی‌های گسترده و ایجاد صف‌های طولانی در لبنان شده است. بحران اما تنها به سوخت محدود نبوده و حتی نان هم در این کشور به سختی پیدا می‌شود. بسیاری از نانوایی‌ها مجبور شده‌اند کار خود را تعطیل کنند و بسیاری از بیمارستان‌ها هم با مشکل جدی رو به رو هستند. معترضان هم از بی‌تحرکی مسئولان خود خشمگین شده و بسیاری جاده‌های سراسر کشور را مسدود کرده‌اند.

ادامه این وضعیت نابسامان در لبنان سبب شعله‌ور شدن هرچه بیشتر خشم و اعتراضات عمومی در این کشور شده است. با این حال با وجود تمام اعتراضات، هنوز تغییری در وضعیت این کشور پدید نیامده و بحران‌های در هم تنیده اقتصادی و اجتماعی، لبنان را در بر گرفته است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا