اقتصادیسرخط خبرها

مذاکره عراق با شرکتی بین‌المللی برای اکتشاف گاز طبیعی در صحرای الانبار

وزیر نفت عراق از مذاکره با یکی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای اکتشاف و استخراج گاز طبیعی از صحرای غرب الانبار خبر داد.

میدل ایست نیوز: «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق از مذاکره با یکی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای حفاری و استخراج گاز از صحرای غرب الانبار خبر داد.

عبدالجبار گفت: وزارت نفت به دنبال جذب سرمایه‌گذاری، تجربه و فناوری جهانی پیشرفته برای حفاری منابع هیدروکربنی به ویژه گاز و تلاش برای افزایش تولید ملی «گاز غیر همراه» در کنار بهره‌برداری از گاز همراه است.

وی گفت: در صورت دستیابی به توافقی روشن به زودی نام این شرکت بین‌المللی اعلام خواهد شد.

وزیر نفت عراق تاکید کرد: وزارت نفت کار لرزه‌نگاری دوبعدی و سه‌بعدی برای اکتشاف گاز در استان الانبار و نینوا را آغاز کرده است.

شرکت ملی نفت عراق سپتامبر گذشته اعلام کرده بود که طرح بزرگ اکتشاف گاز طبیعی در صحرای غربی استان الانبار به زودی آغاز خواهد شد.

عراق سالانه تقریبا به اندازه دو برابر گازی که از ایران وارد می‌کند، پدیده مشعل‌سوزی دارد؛ یعنی به خاطر نبود تجهیزات، توان جمع‌آوری گازی که همراه با نفت (گاز همراه) از میادین نفتی استخراج می‌شود را ندارد و در مشعل‌ها سوزانده و به هدر می‌دهد.

عراق هم‌اکنون سالانه ۲۹ میلیارد متر مکعب گاز تولید می‌کند که ۱۸ میلیارد متر مکعب آن در مشعل‌ها سوزانده و هدر داده می‌شود و تنها ۱۱ میلیارد متر مکعب آن به مصرف داخلی می‌رسد.

 

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا