سرخط خبرهاسیاسی

هیات اردنی برای امضا 9 توافق تجاری با فلسطین وارد رام‌الله شد

نشست‌های کمیته عالی اردن و فلسطین برای رایزنی درباره توسعه مبادلات تجاری و تقویت همکاری مشترک در رام‌الله از امروز آغاز می‌‍شود.

میدل ایست نیوز: نشست‌های کمیته عالی اردن و فلسطین برای رایزنی درباره توسعه مبادلات تجاری و تقویت همکاری مشترک در رام‌الله از امروز آغاز می‌‍شود.

قرار است وزرای تجارت، صنعت، کشاورزی، حمل و تقل، اقتصاد دیجیتال، انرژی و منابع معدنی برای گفت‌وگو با همتایان فلسطینی خود به مدت سه روز وارد اراضی فلسطینی شوند و روز پنشجنبه نیز بشر الخصاونه و محمد اشتیه نخست‌وزیران اردن و فلسطین در این نشست حضور خواهند داشت.

در دستور کار کمیته دو طرف، افزایش حجم مبادلات تجاری، ایجاد منطقه آزاد، راه‌اندازی شرکت اردنی و فلسطینی برای بازاریابی محصولات کشاورزی و مسائل دیگر برای تقویت همکاری اقتصادی و سرمایه‎‌گذاری قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود در طی این دیدارها 9 توافق در زمینه‌های مختلف از جمله توافق تجاری، فرهنگی و سرمایه‌گذاری امضا شود.

در همین رابطه، «خالد العسیلی»، وزیر اقتصاد فلسطین اعلام کرد: هدف ما ارتقای مبادلات تجاری به بیش از یک میلیارد دلار است و در نشست‌های مذکور درباره موانع پیش روی گسترش تجارت دوجانبه از جمله اقدامات اسرائیل رایزنی خواهد شد.

العسیلی در پایان گفت: ما مطالبات متعددی از طرف اسرائیلی از جمله تمدید فعالیت تجاری از طریق الجسر به 24 ساعت به جای 7 ساعت در روز کنونی و کشیدن لوله نفت میان فلسطین و اردن و تسهیل صادرات سیمان اردن و دیگر مسائل داریم.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا