سرخط خبرهاسیاسی

المالکی: نیروهای چارچوب هماهنگی برای تشکیل دولت توافقی متحد هستند

رهبر ائتلاف دولت قانون عراق تاکید کرد که نیروهای چارچوب هماهنگی، متحد هستند و به گفت‌وگوهای خود با دیگر جریان‌ها برای تشکیل دولت جدید ادامه می دهند.

میدل ایست نیوز: «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون عراق، امروز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که نیروهای چارچوب هماهنگی همچنان متحد هستند و به گفت‌وگوهای خود با دیگر جنبش‌ها و نیروهای سیاسی برای تشکیل دولت جدید ادامه می دهند.

المالکی که در جمع نمایندگان فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق این سخنان را مطرح کرد بر اهمیت همکاری با همه نیروهای ملی در داخل مجلس با هدف غلبه بر اختلافات و دوری از تنش‌ها تاکید کرد.

وی همچنین افزود که نیروهای چارچوب هماهنگی در گفت‌وگوهای خود با بقیه احزاب و نیروهای سیاسی با هدف تقویت اعتماد بین شرکای سیاسی همچنان متحد هستند تا یک دولت توافقی که بتواند خواسته های مردم عراق را برآورده کند، تشکیل شود.

از سوی دیگر اخبار حاکی از آن است که «هادی العامری» رهبر جریان الفتح و از رهبران چارچوب هماهنگی با شرایط «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر برای تشکیل دولت آینده عراق کنار آمده و انتظار می‌رود که به زودی در ائتلاف او شرکت کند و دولت آینده را با اکثریت ائتلاف های جریان صدر، حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی و ائتلاف تقدم به رهبری محمد الحلبوسی تشکیل دهد.

شایان ذکر است که «مقتدی صدر» سخت‌ترین شرطی که برای ائتلاف با چارچوب هماهنگی تعیین کرده بود، کنار گذاشتن «نوری المالکی» از هر ائتلافی در دولت آینده است و حالا بعد از چند دور رایزنی مشخص شده که هادی العامری این شرط مقتدی صدر را پذیرفته است. شرطی که به معنای فدا کردن متحد او یعنی نوری المالکی در چارچوب هماهنگی است.

از این رو تمامی اخبار و شواهد بیانگر آن است که مقتدی صدر حرف خود را عملی کرده و خواسته خود مبنی بر اینکه ائتلاف نوری المالکی هیچ سهمی در دولت آینده نداشته باشد را عملی خواهد کرد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا