سرخط خبرهاسیاسی

جلسه سازمان آزادیبخش فلسطین برای جلوگیری از تنش احتمالی با اسرائیل لغو شد

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جلسه شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین را با هدف حفظ کانال‌های ارتباطی با دولت اسرائیل و جلوگیری از تنش‌های احتمالی، لغو کرد.

میدل ایست نیوز: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جلسه شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین را از آنجا که پیش‌بینی‌ می‌شد تصمیم‌های مهمی علیه اسرائیل و امریکا در آن گرفته شود، لغو کرد.

روزنامه “جروزالم پست” به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد محمود عباس در تلاش برای حفظ کانال‌های ارتباطی با دولت اسرائیل به ویژه پس از نشست اخیر خود با «بنی گانتس» وزیر دفاع اسرائیل، این نشست را لغو و برگزاری آن را به وقتی دیگر موکول کرد.

این روزنامه افزود که قرار بود در نشست مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین قضایای داخلی فلسطین از جمله ادامه شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطین به‌ویژه در قدس بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

“جروزالم پست” همچنین به نقل از یک مسئول در سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که زمان برگزاری این نشست با هدف جلوگیری از تنش با اسرائیل و دولت امریکا به زمانی دیگر موکول شد؛ زیرا گروه‌های فلسطینی که قصد حضور در این نشست را داشتند، تصمیم داشتند درخواست خود برای قطع کامل روابط با اسرائیل را بار دیگر تکرار کنند.

این مسئول فلسطینی افزود که از دیگر دلایل لغو این نشست، نتایج سفر «جبریل الرجوب» دبیرکل جنبش فتح به سوریه است که وی با هدف دعوت از گروه‌های فلسطینی به دمشق سفر کرده بود، اما در مقابل این گروه‌ها مخالفت خود با حضور در نشست سازمان آزادیبخش را اعلام و دلیل آن را اجرایی نشدن بسیاری از تصمیمات قبلی از سوی تشکیلات خودگردان و برگزار نشدن انتخابات سال قبل در فلسطین از سوی محمود عباس اعلام کردند.

این روزنامه اسرائیلی در ادامه دیگر علت برگزار نشدن جلسه شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین را اختلاف بر سر تعیین پست‌های خالی در این سازمان از جمله سمت دبیرکلی برشمرد.

شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین یکی از نهادهای اصلی تصمیم گیری در فلسطین است که با 124 عضو از جناح‌های مختلف فلسطینی تشکیل می‌شود.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا