خبر اولسیاسی

نخست‌وزیر عراق اتکای بیش از حد به گاز ایران را دلیل بحران برق دانست

نخست وزیر عراق با اشاره به بحران برق در این کشور، اتکای شدید دولت‌های سابق عراق به واردات گاز از ایران را یکی از علل اصلی این بحران دانست.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز سه‌شنبه در جلسه هیئت دولت این کشور با اشاره به بحران برق در عراق، اظهار داشت که ما امروز در حوزه برق با بحرانی جدی رو‌به‌رو هستیم و این مساله ناشی از شرایط آب و هوایی، کاهش وارادات گاز از ایران و اتکای دولت‌های قبلی به تنها یک منبع برای واردات گاز به جای استفاده از گاز عراق است.

نخست وزیر عراق افزود که با توجه به فصل سرما تقاضا برای گاز هم زیاد است و این موضوع نیز بر واردات گاز از ایران تاثیر گذاشته است.

وی تاکید کرد که به وزارتخانه‌های نفت و برق عراق دستور داده شده است با یکدیگر همکاری کنند تا شهروندان عراقی دچار مشکلی نشوند.

گفتنی است که نخست وزیر عراق پیشتر نیز با متهم کردن دولت های قبلی این کشور در زمینه بحران برق عراق تصریح کرده بود که ایران با وجود اینکه دشواری‌هایی در دریافت بهای صادرات گاز به علت تحریم‌ها داشت از تزریق گاز به عراق دریغ نکرد.

«احمد العبادی» سخنگوی وزارت برق عراق نیز امروز از مذاکره مقامات این وزارتخانه با طرف ایرانی با هدف افزایش صادرات گاز ایران به عراق با هدف تامین کمبود تولید برق در این کشور خبر داده بود.

از سویی الکاظمی به حادثه تروریستی داعش در استان دیالی که به شهادت 11 نیروی نظامی عراق منجر شد نیز پرداخت و به خانواده‌های این شهدا بار دیگر تسلیت گفت و تاکید کرد که جنگ با تروریسم و تعقیب عناصر باقی‌مانده گروه‌های تروریستی با قدرت ادامه خواهد داشت.

منبع
دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا