اجتماعیخبر اول

جان کری: امریکا آماده همکاری با عراق برای مقابله با تغییرات اقلیمی است

فرستاده ویژه امریکا در امور تغییر اقلیم از آمادگی واشنگتن برای همکاری مشترک با بغداد برای مقابله با تغییرات اقلیمی خبر داد.

میدل ایست نیوز: «مهدی رشید الحمدانی» وزیر منابع آب عراق با «جان کری» فرستاده ویژه امریکا در امور تغییر اقلیم به صورت ویدئو کنفرانس، نشستی برگزار کرد؛ کری در این دیدار از آمادگی کشورش برای همکاری مشترک با عراق برای مقابله با تغییرات اقلیمی خبر داد.

دو طرف در این دیدار تغییرات اقلیمی در منطقه و به طور مشخص در عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر منابع آب عراق همچنین گزارشی تفصیلی از وضعیت آبی این کشور و چالش‌های این حوزه همچون افزایش دمای هوا و پروژه‌های اجرا شده توسط کشورهای بالادست دجله و فرات ارائه کرد.

جان کری نیز اعلام کرد که امریکا از تصمیم عراق برای پیوستن به کشورهایی که در قالب نشست تغییرات اقلیمی گلاسگو، تصمیم گرفته‌اند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای قدم بردارند، استقبال می‌کند.

پیشتر «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق، در پیامی به نشست مقابله با تغیرات اقلیمی سازمان ملل (کاپ 26) اعلام کرده بود که مشکل بیابان‌زایی 39 درصد از خاک عراق را گرفتار خود کرده و 54 درصد از زمین‌های حاصلخیز کشور به علت افزایش شوری خاک در نتیجه کاهش نسبت آب در دجله و فرات در معرض این خطر هستند که دیگر قابل کشت نباشند.

صالح همچنین تاکید کرده بود که 7 میلیون عراقی از خشکسالی و تغییرات اقلیمی آسیب دیده‌‌اند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا