سیاسی

جابه جایی صدها تروریست داعشی در زندان های قسد

با افزایش نگرانی‌ها از احتمال تکرار حملات تروریستی داعش، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با همکاری ائتلاف بین‌المللی صدها زندانی داعش را جابه‌جا کردند.

میدل ایست نیوز: با افزایش نگرانی‌ها از احتمال تکرار حملات تروریستی داعش، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با همکاری ائتلاف بین‌المللی صدها زندانی داعش را جابه‌جا کردند.

به گزارش «القدس العربی»، منابع محلی کرد تأکید کرد که نیروهای قسد و ائتلاف بین‌المللی 1200 تروریست داعشی را از زندان شدادی به نقطه‌ای دیگر منتقل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این منابع توضیحی درباره محل انتقال این تروریست‌ها نداده‌اند اما تأکید کرده‌اند که اکثر افراد منتقل شده، فرماندهان ارشد داعش و غیر سوریه‌ای هستند.

«القدس العربی» افزوده که مقامات بلندپایه قسد به درخواست این نشریه برای توضیح درباره این خبر به علت محرمانه بودن موضوع پاسخ نداده‌اند.

پایگاه محلی «نهر مدیا» نیز تأکید کرد که این انتقال فقط به فرماندهای غیر سوریه‌ای منحصر می‌شده و داعشی‌های سوریه‌ای همچنان در زندان شدادی هستند.

این پایگاه تأکید کرد که این تروریست‌ها به زندان تازه‌ساخته‌شده‌ای درحومه شرقی حسکه منتقل شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز خبر داد که نیروهای امریکایی با تدارکات گسترده‌ امنیتی شماری از تروریست‌های داعش را به مناطقی در شمال استان حسکه منتقل کرده‌اند.

در همین راستا، «محمود الماضی» رئیس هیئت سیاسی استان حسکه، تأکید کرد که این اقدام نشان می‌دهد که نگرانی‌ها از افزایش حملات تروریست‌ها شدت گرفته است و ائتلاف بین‌المللی به تمهیدات امنیتی قسد اعتماد چندانی ندارد.

در 21 ژانویه گذشته گروه تروریستی داعش حمله بزرگی به زندان الصناعه در منطقه گویران حسکه انجام داد و خارج کردن زندان از کنترل تروریست‌ها یک هفته به طول انجامید.‌

زندان گویران بزرگ‌ترین زندان نگه‌داری تروریست‌های داعش در جهان است و در آن 5 هزار تروریست نگه‌داری می‌شوند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا