خبر اولسیاسی

صدور حکم بازداشت تحلیلگر اهانت کننده به دستگاه قضایی عراق، رهبر ایران و شهید سلیمانی

دادگاه استیناف بغداد/الکرخ، حکم بازداشت سرمد الطائی، تحلیلگر سیاسی عراق که به دستگاه قضایی این کشور و رهبر جمهوری اسلامی ایران و شهید قاسم سلیمانی اهانت کرده بود را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: شورای عالی قضایی عراق حکم بازداشت سرمد الطائی، تحلیلگر سیاسی که به دستگاه قضایی عراق و آیت الله خامنه ای، رهبر ایران و شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه ایران اهانت کرده بود را صادر کرد.

در سندی که در رسانه های عراقی منتشر شده، آمده است که نماینده حقوقی ریاست دادگاه استیناف بغداد/الکرخ، از سرمد الطائی، تحلیلگر سیاسی به اتهام اهانت معمدانه به دستگاه قضایی عراق در برنامه تلویزیونی «المحاید» که در تاریخ 1 ژوئن 2021، از شبکه رسمی عراق پخش شد، شکایت کرد.

دادگاه استیناف بغداد/الکرخ اعلام کرد که بجای صدور احضاریه برای این شخص، و با توجه به اینکه محل اقامت او نامعلوم است، حکم بازداشت صادر کرده است.

روز گذشته سرمد الطائی، تحلیلگر سیاسی در یکی از برنامه های شبکه رسمی عراق، در سخنانی توهین آمیز به دستگاه قضایی و برخی شخصیت ها از جمله آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران و شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه ایران اهانت کرد.

پیش از این، فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق در نامه به رئیس شبکه رسمی عراق، اهانت یک تحلیلگر سیاسی در یکی از برنامه های این شبکه را موجب نارضایتی دانست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا