اقتصادیخبر اول

عراق در رتبه دوم بیشترین رشد اقتصادی جهان در 2022

آمارهای یک مرکز تحلیل داده های اقتصادی نشان می دهد که عراق در سال 2022 در رتبه دوم کشورهای جهان به لحاظ رشد اقتصادی خواهد بود.

میدل ایست نیوز: آمارهای یک مرکز تحلیل داده های اقتصادی نشان می دهد که عراق در سال 2022 در رتبه دوم کشورهای جهان به لحاظ رشد اقتصادی خواهد بود.

به گزارش «سومریه نیوز»، پایگاه اقتصادی «استاتیکا»، که متعلق به یک شرکت تحلیل داده های بازار است، بر اساس اطلاعات FMI و مرکز چشم انداز اقتصادی جهان، سیاهه ای از 10 اقتصاد جهان که شاهد بیشترین رشد اقتصادی در جهان خواهد بود ارائه کرده است.

بر اساس این آمار، در میان این کشورها عراق با پیش بینی رشد 9.5 درصد در رتبه دوم جای دارد.

در رتبه اول این لیست غنا با پیش بینی 47.2 درصد جای دارد.

کشورهای بعدی در این لیست کویت (8.2 درصد)، هند (8.2 درصد)، عربستان (7.6 درصد)، پاناما (7.5 درصد)، نیجر (6.9 درصد)، فیلیپین (6.5 درصد)، کنگو (6.4 درصد) و در رتبه دهم بنگلادش (6.4 درصد) هستند.

یش از این بانک جهانی با تأکید بر بازگشت اقتصاد عراق به مسیر درست، پیش بینی کرده بود که تولید ناخالص داخلی عراق در سال جاری رشد 8.7 درصدی داشته باشد.

بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد عراق روند تدریجی بهبود و پشت سر گذاشتن شوک های دوگانه کرونا و سقوط قیمت های نفت را آغاز کرده و رشد اقتصاد نفتی و غیر نفتی این کشور در مسیر درست قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، با افزایش قیمت نفت کسری های بودجه عراق در حال تبدیل شدن به مازادهای بودجه است و این روند ادامه خواهد داشت.

منبع
السومریه نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا