خبر اولسیاسی

پرونده ایران و تحولات خاورمیانه؛ دستور کار وزیر امور خارجه قطر در امریکا

وزیر امور خارجه قطر در سفر به امریکا، روابط دو جانبه، پرونده هسته‌ای ایران و تحولات افغانستان، فلسطین و یمن را با مقامات امریکایی مورد بررسی قرار داد.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در دیدارهایی جداگانه با مقامات امریکایی، در خصوص روابط میان کشورهای شورای همکاری و واشنگتن، پرونده هسته‌ای ایران و تحولات افغانستان، فلسطین و یمن گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه قطر در سفر به امریکا دیدارهای جداگانه‌ای با معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور خاور نزدیک، فرستاده ویژه واشنگتن در امور یمن، فرستاده ویژه امریکا در امور ایران و فرستاده این کشور در امور افغانستان داشت.

آل ثانی در دیدار با مقامات امریکایی، تحولات فلسطین، اوضاع یمن و شرایط انسانی در این کشور، آخرین تحولات در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران و اهمیت گفت‌وگوی منطقه‌ای با این کشور و نزدیک کردن نگاه طرف‌ها به یکدیگر را مورد بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه قطر ضمن بررسی اوضاع سیاسی و امنیتی در افغانستان و حمایت از حق تحصیل زنان در این کشور، تنها راه حل بحران یمن را گفت‌وگو بین طرف‌های یمنی دانست و بر موضع ثابت دوحه برای حفظ یکپارچگی این کشور تاکید کرد.

سفر وزیر امور خارجه قطر به امریکا پس از سفرهای اروپایی امیر قطر با هدف بررسی پیامدهای جنگ اوکراین به خصوص تاثیر آن بر امنیت انرژی صورت گرفت.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا