خبر اولسیاسی

چارچوب هماهنگی، ائتلاف عزم و اتحاد میهنی تسریع در تشکیل دولت را خواستار شدند

چارچوب هماهنگی در بیانیه ای اعلام کرد که طی نشستی با سران برخی از جریان های سیاسی، تحولات اوضاع سیاسی و راه های تسریع در تشکیل دولت با مشارکت همه نیروهای ملی را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه در عراق امروز نشستی با ائتلاف عزم به ریاست مثنی السامرائی، حزب اتحادیه میهنی کردستان به ریاست بافل طالبانی و جنبش بابلیون به ریاست ریان الکلدانی برگزار کرد.

به گزارش بغداد الیوم، چارچوب هماهنگی در بیانیه ای اعلام کرد که در این نشست تحولات اوضاع سیاسی و راه های تسریع در تشکیل دولت با مشارکت همه نیروهای ملی بررسی شد.

وی اشاره کرد که حاضران تاکید کردند که مرحله آتی مهم و نیازمند تسریع در آغاز اقدامات عملی برای انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت منسجم و قادر بر پاسخگویی به مطالبات مردم عراق و تامین زندگی کریمانه و حفظ امنیت و ثبات برای همه است.

چارچوب هماهنگی از همه نیروهای موثر در صحنه سیاسی کشور خواست در گفت وگوها شرکت کنند و آمادگی خود برای استقبال از همه طرف ها را اعلام کرد چرا که معتقد است دولت آتی باید دولتی قوی و مقتدر باشد و ضمن ارائه خدمات، یکپارچگی و حاکمیت کشور را حفظ و به حفظ جایگاه و نقش عراق در منطقه کمک کند.

پیش از این یک منبع مطلع از آغاز این نشست در منزل نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون خبر داده بود.

چارچوب هماهنگی شب گذشته در بیانیه ای بر تداوم اتخاذ گام های لازم برای حل بحران سیاسی و پیش رفتن گفت وگوها با همه نیروهای سیاسی برای تشکیل دولتی خدمتگزار و ملی تاکید کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا