سیاسی

نمایندگان مجلس امریکا خواستار تحقیق ویژه درباره قتل شیرین ابوعاقله شدند

تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان امریکا پیشنویس قانونی را مطرح کردند که از واشنگتن خواسته می‌شود تا تحقیقات ویژه‌ای را در خصوص قتل خبرنگار فلسطینی-امریکایی انجام دهد.

میدل ایست نیوز: تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان امریکا از حزب دموکرات پیشنویس قانونی را مطرح کردند که از واشنگتن خواسته می‌شود تا تحقیقات ویژه‌ای را در خصوص قتل شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی-امریکایی انجام دهد.

این نمایندگان اعلام کردند که از طریق پیشنویس این قانون قصد دارند با انجام تحقیقات به طور دقیق منبع شلیک گلوله به سمت شیرین ابوعاقله مشخص شود.

شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی-امریکایی شبکه الجزیره در تاریخ 11 مه هنگام پوشش خبری عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری به ضرب گلوله به شهادت رسید.

اعضای خانواده ابوعاقله هم این هفته برای پیگیری ابعاد قتل وی به واشنگتن سفر کردند ولی وزارت خارجه امریکا درخواست آنها برای انجام تحقیقات مستقل را نپذیرفت.

واشنگتن در 4 ژوئیه نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه شیرین ابوعاقله احتمالا با گلوله اسرائیلی کشته شده، اعلام کرد درباره اینکه وی آگاهانه و عمدی هدف قرار گرفته باشد، هیچ شاهدی وجودی ندارد.

از سویی آندره کارسن، عضو مجلس نمایندگان امریکا گفت ما از همکاران خود می‌خواهیم که این مساله را موضوع مرتبط با آزادی روزنامه‌نگاری بدانند و به آن از منظر حمله به روزنامه‌نگاری مستقل و قتل یکی از شهروندان امریکا نگاه کنند.

وی همچنین از تلاش برای ارائه قانونی جهت ملزم کردن واشنگتن برای انجام تحقیقات در صورت قتل هر ژورنالیست امریکایی در خارج از این کشور خبر داد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا