خبر اولسیاسی

السیسی: عراق با تاریخ و تنوع خود امکان پشت سر گذاشتن چالش ها را دارد

رئیس جمهوری مصر ضمن تأکید بر اهمیت ثبات در عراق ابراز اطمینان کرد که ملت عراق با تاریخ و توانمندی های خود امکان پشت سر گذاشتن چالش ها و تحقق پیشرفت را دارد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور مصر ضمن تأکید بر اهمیت ثبات در عراق ابراز اطمینان کرد که ملت عراق با تاریخ و توانمندی های خود امکان پشت سر گذاشتن چالش ها و تحقق پیشرفت را دارد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، در سخنرانی خود در نشست بغداد 2 در اردن ضمن تأکید بر تعهد برای کمک به عراق برای حفاظت از حاکمیت و ثبات خود و بازیابی جایگاه منطقه‌ای آن بر بهبود وضعیت شرایط امنیتی عراق تأکید کرد.

او گفت که برگزاری این نشست دارای معنای سیاسی مهمی درباره کمک به حمایت از عراق و انتقال به مرحله تازه‌ای از شراکت از جمله در چارچوب سه‌جانبه عراق و اردن و مصر است.

السیسی بر ضرورت همکاری در برابر چالش‌های بین‌المللی در عرصه‌های گوناگون تأکید کرد و گفت که عراق در سال‌های گذشته شاهد مشکلاتی بود که موجب مشکلاتی از جمله دخالت‌های خارجی و تروریسم در این کشور بود که مسیر این پیشرفت در این کشور را وقفه مواجه کرد.

مصر از تلاش ها و فداکاری‌های ملت عراق در برابر این چالش‌های سخت و دستاوردهای دولت عراق در تقویت‌ نهادهای حکومت و مبارزه با تروریسم و راه‌اندازی پروژه‌های بازسازی کشور و بهره برداری از امکانات و ثروت‌های ملی کشور برای توسعه را شایسته تحسین دانست و موفقیت عراق در این عرصه را موفقیت سراسر منطقه خواند و افزود که این تلاش‌ها به صورت ملموس موجب شکل‌گیری حکومتی میهنی شده است.

وی همچنین بر ضرورت تقویت ارزش‌های حکمرانی شایسته و پذیرش حقوق انسانی و پشت سر گذاشتن مفاهیم فرقه‌گرایی و اندیشه‌های واپس‌گرا در منطقه تأکید کرد.

السیسی در ادامه بر ضرورت احترام به حاکمیت ارضی کشورها و رعایت اصول حسن هم‌جواری و خودداری از دخالت در امور داخلی عراق تأکید کرد و آن را بهترین راه برای حفاظت از امنیت و ثبات عراق که رکن ثبات منطقه است دانست.

وی همچنین با اشاره به توافقات سه‌جانبه عراق و اردن و مصر بر عزم سه کشور بر ادامه همکاری‌ها در این چارچوب سه‌جانبه برای استفاده از توانمندی‌ها  وامکانات سه کشور تأکید کرد.

او خطاب به ملت عراق تأکید کرد که اطمینان دارد که تنوع و امکانات عراق به آنان امکان پشت سر گذاشتن چالش‌ها را داده و همچنان توان پیشرفت و توسعه و شکست دادن چالش‌ها را دارد و در این عرصه مصر را در کنار خود ببیند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا