خبر اولسیاسی

تشریح اهداف نشست بغداد 2 از زبان وزارت خارجه عراق

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای 3 هدف برای نشست بغداد 2 برشمرد که شامل حمایت از امنیت و حاکمیت عراق و تقویت سازوکارهای منطقه‌ای برای تحقق امنیت در منطقه می‌شود.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای 3 هدف برای نشست بغداد 2 برشمرد که شامل حمایت از امنیت و حاکمیت عراق و تقویت سازوکارهای همکاری منطقه‌ای برای تحقق امنیت در منطقه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که کنفرانس بغداد 2 برای تأکید بر حمایت کشورهای مشارکت‌کننده از عراق در حاکمیت این کشور و امنیت و ثبات و حمایت از فرایند سیاسی و اقتصادی و توسعه‌ای و بازسازی عراق در اردن برگزار می‌شود.

وی 3 هدف اصلی برای این کنفرانس برشمرد که شامل بررسی راه‌های حمایت از عراق برای تقویت امنیت و حاکمیت و تضمین ثبات و توسعه و رفاه در این کشور و نیز تقویت سازوکارهای همکاری منطقه‌ای با عراق در عرصه‌های گوناگون مبارزه با تروریسم و امنیت غذایی و امنیت آبی و انرژی و دیگر عرصه‌هاست.

بر اساس این بیانیه سومین هدف نشست بغداد 2 بررسی سازوکارهای همکاری منطقه‌ای برای تحقق هم‌افزایی و امنیت و ثبات در منطقه است.

در این بیانیه تأکید شده که مهمانان این نشست همان مهمانان دور اول نشست در بغداد به اضافه عمان و بحرین و اتحادیه اروپا خواهند بود.

این بیانیه افزوده که اردن در مقام میزبان این نشست از سفرای کشورهای عربی و کشورهای اتحادیه اروپا و گروه 20 و اعضای دائم شورای امنیت در امان نیز دعوت کرده است.

بامداد امروز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در این نشست وارد امان شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا