اقتصادی

افزایش تورم سالیانه در قطر

سازمان برنامه ریزی و آمار قطر اعلام کرد نرخ تورم این کشور در ژانویه 4.2 درصد به طور سالانه افزایش یافته و نسبت به دسامبر گذشته 2.59 درصد کاهش داشته است.

میدل ایست نیوز: سازمان برنامه ریزی و آمار قطر اعلام کرد نرخ تورم این کشور در ژانویه 4.2 درصد به طور سالانه افزایش یافته و نسبت به دسامبر گذشته 2.59 درصد کاهش داشته است.

به گزارش «اسپوتنیک» شبکه «سی ان بی» روز پنجشنبه به نقل از سازمان برنامه ریزی و آمار قطر اعلام کرد شاخص تورم سالانه قطر در ماه گذشته متاثر از افزایش قیمت 8 گروه اصلی و در رأس آن ها مسکن، برق، آب و برخی انواع سوخت با افزایش 11.11 درصدی بود.

در همین رابطه، هزینه های سرگرمی در قطر 12.52 درصد افزایش قیمت داشته و 3 گروه نیز کاهش قیمت را ثبت کردند که در رأس آن ها هزینه های مربوط به ارتباطات با 4.84 درصد کاهش قیمت است.

در دسامبر گذشته، بیانیه ماهانه سازمان برنامه ریزی و آمار قطر از نرخ بالای تورم در این کشور خبر داد.

این بیانیه نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (نرخ تورم) در قطر در نوامبر 2022 به میزان 5.3 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است.

نرخ تورم قطر در دسامبر گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت هفت فعالیت از جمله سرگرمی قرار گرفت که همزمان با میزبانی قطر از جام جهانی فوتبال، عملکرد سالانه این شاخص را 22.51 درصد تحت تاثیر قرار داد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا