سیاسی

رزمایش مشترک مصر و سودان در دریای سرخ

ارتش مصر از اجراء رزمایش دریایی مشترک با همتای سودانی خود در پایگاه بورسودان در دریای سرخ با هدف مقابله با تروریسم و تهدیدات نامعمول خبر داد.

میدل ایست نیوز: ارتش مصر از اجرای رزمایش دریایی مشترک با همتای سودانی خود در پایگاه بورسودان در دریای سرخ با هدف مقابله با تروریسم و تهدیدات نامعمول خبر داد.

به گزارش «آناتولی» این خبر در بیانیه ای توسط غریب عبدالحافظ، سخنگوی ارتش مصر اعلام شد.

طبق این بیانیه یگان هایی از نیروی دریایی مصر و سودان رزمایش دریایی مشترکی به نام (SUD-EGY-T-1) در زمینه امنیت دریایی و مقابله با تهدیدات نامعمول انجام دادند.

این بیانیه می افزاید: رزمایش مشترک طی چند روز در پایگاه دریایی در بورسودان در شرق سودان انجام شد.

این رزمایش دربردارنده کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی برای یکپارچگی مفاهیم نظامی میان اعضای شرکت کننده در موضوعات امنیت دریایی و مهاجرت غیرقانونی و مقابله با تروریسم و تهدیدات نامعمول بود.

بر اساس این بیانیه، این رزمایش در چارچوب برنامه مانورهای مشترک ارتش مصر با کشورهای دوست و برادر برای ارتقای روابط شراکتی و همکاری های نظامی در زمینه های مختلف برگزار شد.

نیروی دریایی مصر از دسامبر گذشته تاکنون فرماندهی ماموریت های مشترک 153 بین المللی را در دریای سرخ بر عهده دارد که وسعت عملیاتی آن شامل تنگه باب المندب و خلیج عدن است.

ماموریت های جدیدی که نیروهای مصری برای اولین بار به عهده می گیرند شامل مبارزه با اقدامات تروریستی و مقابله با فعالیت های غیرقانونی به ویژه اعمال تروریستی در مناطق دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن می شود.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا