سیاسی

نخست وزیر قطر: تلاش‌ها برای توقف جنگ ادامه دارد

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر اعلام کرد کشورش به همراه امریکا به فعالیت‌هایشان برای متوقف کردن جنگ در نوار غزه و آزادسازی اسرا و ارسال کمک‌ها به این منطقه، ادامه می‌دهند.

میدل ایست نیوز: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر پس از دیدار با آنتونی بلینکن همتای امریکایی خود اعلام کرد کشورش به اتفاق امریکا و دیگر شرکای بین المللی برای توقف جنگ در غزه، آزادی همه  اسرا و ارسال کمک های بشردوستانه به این منطقه همکاری و تلاش می کنند.

به گزارش الشرق الاوسط، عبدالرحمن آل ثانی در سخنان خود پیش از افتتاح ششمین نشست گفت‌وگوهای راهبردی قطر- امریکا، در واشنگتن ضمن ابراز امیدواری به برقراری آتش بس دائم و پایان دادن به خونریزی ها به شکل نهایی تصریح کرد: اخیرا در خصوص غزه با دوستان خود در امریکا و سایر شرکای بین الملللی به طور خستگی‌ناپدیر و مداوم برای متوقف کردن جنگ فعالیت کرده ایم و بر سر این موضوع اتفاق نظر داریم که جنگ باید متوقف شود و  همه اسرا آزاد شوند و مجوز ارسال کمک‌های انسان دوستانه و حیاتی به نوار غزه نیز صادر شود. ما امیدواریم به آتش بس دائمی که منجر به پایان خونریزی ها شود، دست پیدا کنیم.

وزیر خارجه قطر افزود: ما از زمان آخرین گفت‌وگوهایمان تاکنون، با چالش‌ها و بحران‌های بی‌سابقه‌ای مواجه بوده‌ایم که برای ما به مثابه یک آزمون بوده اند و متأسفانه برخی از این چالش ها هنوز هم ادامه دارند اما تداوم تماس‌های مشترک ما مبتنی بر اعتماد، شفافیت و ارتباط در خصوص این منازعات به عنوان عامل اصلی ایجاد جبهه ای منسجم و دستیابی به نتایج مثبت بوده است.

وزیر خارجه قطر در ادامه امریکا را یک شریک و دوست نزدیک برای کشورش برشمرد و تاکید کرد آغاز ششمین دور از گفت‌وگوهای راهبردی دو کشور نشان از نقطه عطف در شراکت تاریخی بین آنها در زمینه های مختلف از جمله دفاع، ثبات منطقه‌ای و فعالیت‌های تجاری است.

گفتنی است در این نشست در مورد تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه اوضاع افغانستان، سومالی، سودان، اوکراین و امریکای لاتین  بحث و تبادل نظر شد.

منبع
الشرق الاوسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا