سیاسی

در دیدار سناتور امریکایی
السودانی: عراق روابط متمایزی با ایران و امریکا دارد

نخست وزیر عراق تاکید کرد که عراق روابط متمایزی با ایران و امریکا دارد و این امر به نفع ثبات در منطقه است.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مقر اقامت خود در واشنگتن میزبان سناتور دموکرات تیم کین، عضو کمیسیون روابط خارجی و نیروهای مسلح در مجلس سنای امریکا بود.

به گزارش الفرات نیوز، السودانی تاکید کرد که در جریان سفرش به واشنگتن، دیدارهای موفقی با جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و سایر مقامات امریکا داشته است.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه زمان این سفر برای تقویت روابط بین دو کشور مهم است، به رویکرد دولت در ایجاد روابط پایدار شامل همه زمینه ها از جمله حوزه امنیتی اشاره کرد.

وی به فعالیت کمیته عالی نظامی که ماموریت ائتلاف بین المللی را بررسی خواهد کرد و اکنون وزارت دفاع عراق و پنتاگون در حال گفت وگو برای تعیین نوع روابط امنیتی آتی دو کشور هستند، اشاره کرد.

نخست وزیر عراق توضیح داد که کمیته هماهنگی توافقنامه چارچوب استراتژیک نخستین نشست خود را برای بررسی پرونده های انرژی، تجارت، آموزش و غیره برگزار کرد.

وی اشاره کرد که هیئت عراق شامل شماری از تاجران در بخش خصوصی است که با همتایان خود در واشنگتن دیدار خواهند کرد.

السودانی تاکید کرد که عراق روابط متمایزی با ایران و امریکا دارد و این امر به نفع ثبات در منطقه است.

وی به حوادث غزه و موضع ثابت و اصولی عراق نسبت به این حوادث اشاره کرد و گفت که عراق از ابتدا نسبت به پیامدهای خطرناک بر ثبات منطقه هشدار داده است.

از طرفی دیگر این سناتور امریکایی بر حمایت خود از تلاش ها برای تغییر نوع روابط و برجسته کردن روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی و نه روابط نظامی تاکید کرد.

وی از گام های مشترک و تفاهمات جاری از طریق کمیته های فرهنگی که بر صداقت و شراکت و تقویت همکاری اقتصادی و توسعه ای بین دو کشور تاکید دارد، تقدیر کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا