سیاسی

السودانی: عراق در حال بازیابی جایگاه پیشگام خود در منطقه است

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه پروژه جاده توسعه قرار است ثبات عراق را تقویت کند، تاکید کرد که کشورش در حال بهبود و بازیابی جایگاه پیشگام خود و جذب پروژه ها و شرکت ها در راستای تضمین ثبات منطقه است.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در ایالت میشیگان امریکا با شماری از شهروندان عراقی دیدار کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، السودانی در این جمع که شماری از مجاهدان مبارز با نظام دیکتاتوری و همچنین نخبگان متخصص در رشته‌های مختلف در آن حضور داشتند، به این افراد که تعلق و وابستگی خود به میهنشان را حفظ کردند، ابراز افتخار کرد.

نخست وزیر عراق توضیح داد که دولت امروز نماینده همه طیف‌های جامعه است و به یک ائتلاف سیاسی بزرگ تکیه دارد.

وی به ثبات امنیتی و سیاسی کشور و ارائه خدمات و حرکت به سوی سیاست اقتصادی و سرمایه گذاری‌های جدید علاوه بر اصلاحات اقتصادی اساسی در کشور اشاره کرد.

السودانی به سیاست متعادل دولت در قبال حوادث منطقه و پیامد‌های جنگ در غزه که عراق پیشتر نسبت به بازتاب‌های آن هشدار داده بود اشاره کرد و گفت که دولت، یک سیاست خارجی متوازن را پیش گرفت تا عراق به جایگاه امنی تبدیل شود.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه پروژه جاده توسعه قرار است ثبات عراق را تقویت کند، تاکید کرد که عراق در حال بهبود و بازیابی جایگاه پیشگام خود و جذب پروژه‌ها و شرکت‌ها در راستای تضمین ثبات منطقه است.

السودانی گفت که عراق با فداکاری‌های فرزندان خود و کمک جامعه بین‌الملل و دوستان تحت عنوان ائتلاف بین‌المللی توانست بر داعش پیروز شود اما دلایل حضور ائتلاف بین‌المللی امروز به پایان رسیده و تلاش برای انتقال روابط با این کشورها به حوزه‌های فراتر از همکاری امنیتی در جریان است.

السودانی درباره جزئیات دیدار‌ها با مقامات و شرکت‌های امریکایی و همکاری با آن‌ها در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی سخن گفت و بر اهتمام دولت به انجام امور همه شهروندان عراق از طریق دستوراتش به سفرا و وزارت خارجه مبنی بر اهتمام به منافع و امور آن‌ها تاکید کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا